dinsdag 18 februari 2020

uit het schriftje



als er iemand opstaat die zogezegd een "goed idee" heeft, kryg ik het al. het beste dat je kan doen, is zo handig mogelyk slalommen tot je beneên bent, door onderweg dus zo weinig mogelyk paaltjes omver te scheren - maar "goeie ideeën" gaan daarby geen zoden aan de dyk brengen. een "idee" is eigenlyk altyd een slecht idee. je kan beter helemaal nooit een idee hebben, je geest helemaal leêgmaken en passief waarnemen.

een kei-goed stukje tekst was dat toch wel, van the velvet underground:"stephanie says / that she wants to know / why she's given half a life / to people she hates now." brrr, zo hard...

ik moet beter leren luisteren. ik kan al veel beter luisteren dan heel vroeger, maar nog altyd niet goed genoeg. byna altyd denk ik nadien:"ik heb te veel zélf gebabbeld."


2 opmerkingen:

Sam zei

En laat nu een blog niet iets zijn waar jij babbelt en wij luisteren ...

Vitalski zei

ik luister toch altyd naar u