zondag 5 juli 2020

dreamer

ik speelde twee optredens na mekaâr, met onder andere, aan de piano, martinus wolf; maar: tussen de twee optredens in, nam ik min of meer per ongeluk de bus; ik stapte weêr uit, maar ik bleek totààl uit de buurt te zyn beland; "schilde" was dit zogezegd... oneindig uitgestrekte lanen; éventjes een verkeerde hoek om, zou een uur tyd-verlies hebben betekend. hoe zou ik nog op tyd op dat optreden geraken?? bellen naar serge - die pakte niet op. bellen naar m'n pa - die pakte wél op, maar die bleek om één of andere reden heel kwaad op my, en legde meteen weêr in. op den duur kwam lady angelina my helpen. zy slaagde erin, een taxi voor me te bellen - na erg veel vermoeienissen en verkeerde nummers te hebben gedraaid etc. zélfs bracht die taxi me toch wél nog helemaal terug naar de backstage. toen zich daar opnief een probleem voordeed (er waren geen microphoonkabels, kwam iemand zeggen), dacht ik: oké, nu is het genoeg geweest, ik kàn niet meer, en dit is toch maar weêr zo'n typische uitputtingsdroom. aldus werd ik wakker...
    ik droomde ook dat ik langdurig overdreven intens naar het lelyk verouderde gezicht van X keek, bedenkende: zo is die... maar: ik ben verslaafd aan haar, dus ik zal aanvaarden dat ze zo is.

Geen opmerkingen: