zondag 5 juli 2020

lectuur 2

ik schaam my erom, op deze blog nog nooit een lans te hebben gebroken voor henk kuijpers en die zyn stripreeks "franka". die stripverhalen worden met zoveel zorg gemaakt dat je byna niet kan geloven hoe dit bestaat... al 24 albums lang, een echte doorzetter... ik was twaalf toen de eerste franka verscheen; en nu ben ik vijftig.
    krygt die kuijpers wel genoeg accolades? of klopt myn aanvoelen, dat die stripauteur een zeer eenzame stryd voert? de voorbye 20 jaar wordt franka door kuijpers zelf uitgegeven; "uitgevery franka"; gebeurt dit omdat een geykt uitgever er niet aan durft te beginnen? of komt dit juist doordat die  kuijpers een erg goed zakenman is?
    ik ga ze nu zeker allemaal verzamelen. ik hoop echt dat die op z'n sterfbed nog mag vernemen: "zelfs vitalski is heel erg fan van jou..."
    op het eerste gezicht kan het ogenschynlyke overaanbod aan tekst afschrikken, maar dat is nergens voor nodig... wél moet je er een beetje geduld voor aan den dag leggen - een mooie deugd...


Geen opmerkingen: