dinsdag 26 juli 2022

uit het schriftje


mollie kwam thuis na een zeer lange dag op musical-kamp. ze ging zitten en zei: "ik heb honger - maar ik ben te moê om te eten..."

zeer mooi in die groepschats: "deze of gene 'heeft de groep verlaten'." jammer dat degene die de groep heeft verlaten, dit zelf niet meer kan lezen. een beetje zoals je eigen begrafenis niet mogen bywonen.

robert pollard, de zanger van guided by voices, verkoopt ook zyn grafiek. ook aan erg betaalbare pryzen.

pzazz is naar het schynt een vlaamse website voor alleen maar toneelrecensies, en niets anders. - - dat zou ik nooit willen doen: aan de lopende band toneelrecensies maken. omdat ik ook niet véél toneel zou willen zien. by de meeste toneelstukken, zelfs by die enkele die ik toch wel goed vind, wil ik na één kwartier reeds hoogdringend naar buiten, kunnen gaan rechtstaan, roepen, rennen.

ik viel zonet in slaap met deze laptop op myn schoot. een erg luid binnengekomen mail, van myn broêr serge, maakte my met een harde schok weêr wakker. het is halftwee snachts.

andy warhol werd als student uit de art school in pittsburg ontslagen: omdat hy te goed werd bevonden, en in die zin als nefast voor de ontwikkeling van zyn mede-studenten. lykt een urban legend maar je vindt diverse getuigen her en der.



2 opmerkingen:

Serge zei

Die collages van Robert Pollard doen wat aan de jouwe denken ook. Ze zijn wel meer sereen.

Vitalski zei

ja, dat zei iemand my net, vandaar dat die naam hier opduikt... ...
het vreemde is dat ikzelf myn werk niet echt ervaar als collages...