donderdag 23 februari 2023

uit het schriftje


1. van kopstand overgaan naar handstand, is ongelooflyk moeilyk. je moet daar een enorme spierkracht voor hebben in je schouders en in je armen en zelfs in je vingers.
    van handstand overgaan naar kopstand is dan weêr juist supergemakkelyk - maar pynlyker.

2. eenzame humor bestaat eigenlyk niet, omdat humor altyd te maken heeft met het delen van een ervaring. als eenzame humor toch wél bestaat, dan zal dat een soort van humor zyn die gaat over iemand die alleen WIL zyn maar die niet alleen kàn zyn.
    ten eerste omdat hy het technisch niet kan, omdat hy naar overal gevolgd wordt, omdat er altyd anderen mede aanwezig zyn.
    ten tweede kan hy het ook psychologisch niet opbrengen.

een vriendin van luv "kan" niet alleen een café binnengaan. als ze met iemand op café heeft afgesproken, blyft ze in haar auto zitten wachten tot ze die persoon met wie ze had afgesproken, naar binnen ziet gaan.

ook zyn er mensen die niet een avond lang alleen thuis kunnen zyn. hell, als je zo in mekaâr zit...

3. babytheater.
    een gat in de markt tegenover kindertheater.
    "koetsjie koetsjie koetsjie..."
   
"we hebben een job voor jou - maar het is geen volwassen theater."
    "kindertheater? dat vind ik niet erg, dat neem ik aan, er bestaat er goéd kindertheater; theater froefroe, companie barbarie. heel goed, wanneer en waar?"
    "neen, ze hebben je gevraagd voor babytheater."
    "???"
    
4. "de dinsdag club on ice". 

5. myn huis ligt zo erg overhoop dat als de mensen binnenkomen en ze vragen: "waarom doe je je rolluiken niet naar omhoog," dat ik dan moet antwoorden: "dat zyn geen rolluiken dat is een stuk van de vloer."

6. fruitvliegjes zyn heel erg, maar nog erger zyn mannen die zich zodanig hard niét wassen dat ze op den duur, overal waar ze komen, last hebben van fluitvliegjes. 
    dat ze, overal waar ze komen, op de tafels en alle stoelen fluitsap achterlaten.

7. "als ik nu een knuppel had, dan zou ik, eerlyk waar, zomaar meteen, met m'n twee handen tegelyk, zeehondjes beginnen doodknuppelen!..."

8. een voetballer die compleet stoïcyns blyft na het maken van een goal. dàt zou ik willen zien. dàt zou myn respect verdienen. het WK. de beslissende goal. maar die voetballer heeft die goal gemaakt - maar hy juicht niet, hy springt niet in de lucht, hy remt zyn looppas een beetje af en stapt voort over het veld en vraagt zich af hoe laat het is, hoelang de match nog duurt.
    zyn collega-voetballers willen hem komen omhelzen - maar hy is daar niet vatbaar voor, waarom doen die kerels nu zo vreemd, wat hebben die gasten hun bewegingen en hun gedoe nu nog met voetbal te maken.
    ik ben hier om te voetballen, niet om my te staan aanstellen.
    kom, waar is die bal, nog één kwartier en dan ga ik weêr naar huis...

9. iemand die in zyn ééntje naar een pretpark gaat. in zyn eentje in al die attracties. in zyn eentje op het einde van de dag terug naar huis.

10. de laatste woorden van michael jackson: "breng my - - naar - - een kinderhôspitaal..."

3 opmerkingen:

Steven zei

Prachtig! Ik vind ze schitterend, stuk voor stuk!

Sam zei

2: Is in je eentje naar iets humoristisch kijken, luisteren, lezen geen eenzame humor? Binnenpretjes zijn die ook niet eenzaam?
9: Mr Bean is alleen naar het pretpark geweest en heeft al die attracties gedaan.

Anja zei

Voor 1 en 7 is Aqua drums vibes een goede oplossing. Bij het kinderbad hangen er zeehondjes tegen de muur en wanneer de oefening komt waarbij we precies het water proberen plat te slaan, roep ik altijd: 'ze zijn nog niet allemaal dood die zeehondjes '
Sta me toe je een les te trakteren zodat de zeehondjes knuppelvrij door het leven kunnen 🏏🦭🦭🦭
Ik ga trouwens altijd in mijn 🦆je naar die lessen 😜🧜‍♀️🧜