dinsdag 1 augustus 2023

dreamer


iets met een inbreker in huis. erg griezelig. toch durfde ik erop af te gaan. het was een in het zwart geklede gekkin... *** in een antiquariaat... ik kocht een paar spulletjes; een speelgoed racewagen en een vliegtuigje en een nochtans erg lelyke kleine poster met een paar woorden op. het mannetje in het vliegtuigje kon ik ter plekke een beetje herstellen. de winkelier ging een vrouw halen die me de geschiedenis van borgerhout uit de doeken ging doen. duidelyk ging die uren en uren door praten, een standaard lezing aframmelen. "ik heb maar tien minuten!!" zei ik. zo hield het op. *** ik werkte in een primitieve fabriek, een manufactuur, niet duidelyk wat voor werk precies. (myn collega's waren eigenlyk allen myn collega's van op school.) het was duidelyk dat ik my hier niet nuttig kon maken, ik snapte dit werk niet. soms werd gesuggereerd dat ik maar beter kon opkrassen, wat dan wel een emotioneel ding zou zyn, maar anderzyds werd myn rock&roll wel geapprecieerd. vanalles rond kôstumering. 16e eeuwse barokken kôstuums. ik ging zo een kôstuum op maat krygen van iemand. ik werd wakker met deze lollige zin: "een blokfluitconcert van drie uur en een half ter viering van het nieuwe raadslid van waasmunster."
    (ik speel hier vals, want éigenlyk had ik in die droom inderdaad waasmunster willen zeggen, maar op de valreep had ik daar "doesburg" van gemaakt, wat inderdaad niet zo goed is, omdat er dan ambiguïteit ontstaat, met "doesburg" behalve de naam van een raadslid, zonder het te willen ook de schilder bedoeld kunnende worden...)(chapeau als jy nog meê bent...)

Geen opmerkingen: