maandag 28 juli 2008

de terugkeer van heer ludwig







(3/7)

tenslotte werd uitgelegd dat hy en zyn gezellen zich
het aanstaande weekend
naar de grotten van sint-augustinus zouden begeven;

om er te zullen
dansen voor het kampvuur,
en er
levend gevogelte te zullen verorberen...

om geen aandacht te trekken, zei ik toe
met de anderen te zullen achternakomen...

achteraf,
al onderweg langs het gesteente
waar ik altyd zo angstig voor ben:

-je zou wel achterlyk zyn, die mensen ernstig te nemen!
je laat je daarbeneden
opgesloten worden!

zo sprak hy weer - de witte vos...

ik wou dat hy koning was en ik niet.
ik wou dat ik hem
om amnestie kon vragen

en niet andersom.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

oef,nog eventjes en dan gaan we weer globen,Londen,Praag,te gast Dublin Theatre Festival,eindelijk Vanessa Redgrave eens zien,ook schoon volk als Lou Reed,Nick Cave en Laurie Anderson lopen daar rond,Ashtown,Antwerpen (bweurk),en dan naar park avenue 99 new york,antwerpen,

en dan nog alle boeken van bob van laerhoven lezen,en zien dat ik niet te ziek word.

lommie

Vitalski zei

ok