zondag 12 juni 2011

state of being - 12 juni 2011

waarin de antwerpse nachtburgemeester rustig wakker wordt...


sunday after the war... totaal uitasemen en niets anders... daarnet een vreemde droom gehad: ik was in een mooie, reusachtige tuin waar allemaal vreemdsoortige lianen naast en tegen elkaâr hingen, zodat ik moeiteloos van de ene naar de andere slingerde, byna vliegen, zweefvliegen... onderwyl ik zo rondging, bedacht ik nog: hoe erg voor alle mensen die dit niét kunnen doen... en toen werd ik wakker door het klokkengelui van sint-willibrordus...
    11:30u... gebeurt byna nooit: dat ik myn state-of-being in de prille ochtend afleg ("prille ochtend", want ik ging te bed om vier uur snachts... toch weêr vier pinten gedronken...) op dit eigenste moment zodus, evenwel, een rustige dag in het verschiet... het weêr is ook van de party, klaarblykelyk (in het dak van deze slaapzolder zit er een veluxraam, waardoor het zonnelicht zich pal, om niet te zeggen astraal bovenop myn verschyning werpt...)
    even pauze, luv kompt de zonet ten tweede male wakker geworden mollie aandragen...
    overmorgen interview ik in brussel drie marokkaanse romanciers, die hun boeken moet ik wel nog allemaal lezen... ben druk bezig in iets van khaïr-eddine, een berberse karouac... de column voor deBuren daarentegen zal wel meêvallen, omdat ik gisteren onverwacht één uurtje vry had en toen opeens een goeie vaart aantrof met schetsen over het konyn van fukushima en de nieuwste verfilming van de smurfen... aldus misschién kan ik straks op stap met luv en els crawls, hoewel myn benen precies nogal loom zyn... ik wil wel naar de graanmarkt maar ik wil niet naar de dierentuin...
    goeie, energieke show gegeven gisteren... de zaal is groot maar we weigeren met headsets te werken (= kleine microphoontjes) zodat we ongelooflyk hard buzz moeten geven, twee uur aan een stuk staan brullen en schreeuwen als twee garnaalvissers. myn pa en ma zaten in de tribune, gans achteraan, dus had ik een duidelyk referentiepunt... voordeel van met tweeën te staan optreden ipv alleen, is dat je met tweeën veel meer ruimte hebt om met je lichaam en je gezicht te werken. benieuwd hoe m'n samenspel met de actrice veerle malschaert er binnenkort gaat uitzien... met jowan wil ik in feite trouwen - zonder hem is eigenlyk gaston zonder leo...
    okay ik ga douchen...

Geen opmerkingen: