woensdag 15 juni 2011

state of being - 14 juni 2011


waarin vitalski droogweg zyn bezigheid van de dag omschryft, zonder veel franje, bandwerk...


de hele nacht en dag myn voorbereidingen getroffen om hester en rachida naar behoren te kunnen interviewen. ik kan niet lichtzinnig met een opdracht omgaan, ook niet met een kléin opdrachtje, vraag maar aan luv. soms loop ik een hele dag te zeggen:"wat denken ze wel niet, voor zo weinig geld zo hard werken, in zulke situaties, ik gà niet, ik blyf thuis dezen avond!" intussen is luv dan myn hemd al aan het stryken, zy weet het beter dan ik: ik ga toch. lady angelina, toen wy op toer waren met belcanto, noemde my wel eens smalend "het streverke".. (:
    - nu, dit gezeur betreft wel niet dat interview van daarjuist, dat was zelfs een gehele eer, en leerryk ook! eêrgisteren wist ik niet eens met honderd procent zekerheid wat de hoofdstad van marokko is. echt een boerenlul, ik...
    naar brussel alsdan vertrokken om 15:15u, om de files voor te zyn. de tyd die ik daar, langs de zonnige avenues van de hoofdstad, over had, nuttig gespendeerd; zelfs dé ultieme prince-bootleg gevonden - hoe kan dat, zal je zeggen, je had toch allang alles al? ik wist dit ook niet, doch alsnog: een deftige line-in studio-opname waarin prince bezig is "when doves cry" te componeren!!... plus vyftien boeken van strindberg voor de prys van zes...
    die cd wou ik, onderweg naar huis terug, lekker in de cd-speler gooien, doch: uit met de pret; platte battery... tweede keer in m'n carrière reeds... had myn lichten laten aanstaan - het was nog licht toen ik arriveerde, maar ze brandden doordat ik door een tunnel was gereden... gelukkig zyn luv haar papieren in orde en werd ik algauw gedepanneerd, wat een schandalige luxe...
    brussel was trouwens behoorlyk goddelyk... le coq, de archiduc overladen... zelfs de meest agressieve winkeldieven betoonden zich nog, op een of andere manier, tamelyk vriendelyk eigenlyk...
    nu ga ik nog éven iéts drinken met bert lezy, die net sms'te...

Geen opmerkingen: