maandag 24 maart 2014

state of being - 24 maart 2014


ik hou niet zo erg van bart de wever, en zou dan ook meteen een goeie tiental, zeer aanwysbare, zuiver stadsbestuurlyke redenen kunnen opnoemen waarom; edoch: dat die mens nu wordt geattaqueerd op zyn panda-kostuum, is toch ook weêr alle imbeciliteit voorby; iets dat opnief, meer dan zomaar "overigens", aanduidt hoezeer 'ie zyn kracht aanboort uit, voornamelyk, het zwaktebod van zyn critici. met als naargeestig effect dat ik hem omwille van dat panda-pak nu zelfs al neig te gaan bejubelen...
    dit genoteerd zynde, is het hier voor de rest een zeer aangename, a-politieke zondag, aan de voet van opnief een eêr zorgeloze, aanstaande week... al is het échte niksen even voorby...
    in principe ben ik heden aan het overwegen om een tweede, zeer mooie mevrouw te bezwangeren (dus zeker niet de eerste, de beste!), en die beminnelyke dame én dat aanstaande kind dan hier, by ons thuis, te komen laten inwonen; zodat we mekaârs baby-sit kunnen  afwisselen etc. als die dame zelf al een thuis heeft, kan ze dat verkopen, en met de opbrengst daarvan een bescheiden villa bouwen in de tuin hier,- misschien zelfs een klein zwembad erby. al moet ik het er wel eerst nog met luv over hebben... ik weet ook niet of luv wel een zwembad wil... maar omdat  luv en ik niet in hetzelfde bed slapen, en ik met die nieuwelinge ook zéker niet in hetzelfde bed zou willen slapen, zouden we er wel, gemakkelyk zat, een neutraal, quasi-celebatair huishouden op nahouden. met alleen maar een extra vriendje of vriendinnetje voor de moll en de krok...
   vroeger woonden alle broêrs en zussen en ooms en tantes en grootouders allemaal tezamen in één reusachtig, van witte planken gemaakt huis aan de voet van de plantage, zodat het nooit iedere dag dezelfde papa was die de kinderen naar school moest brengen. hoe groter de familie, hoe meer kans op een voormiddagje blyven liggen uitslapen...
    

Geen opmerkingen: