zaterdag 22 november 2014

state of being, 22 november 2014



een week of drie geleden kreeg ik van george gorremans de memoires van johan anthierens cadeau. die zyn niet àltyd even boeiend, maar soms wel érg boeiend, byzonderlyk waar behandelend de periode van zyn satirische tijdschrift "de zwyger".
    via e-bay heb kik myzelf inmiddels een paar exemplaren van die "de zwyger", uit 1980 en 1981n doen geworden; in een postpakket hier drie dagen geleden reeds gearriveerd; maar kik heb weêr, lezers, zo belachelyk veel gepruts aan m'n kop, vanaf als kik wakker word totdat kik weêr kan gaan slapen - dat ik die gazetjes nog niet eens heb kunnen uitpakken en/of bekyken! die zitten hier nog steeds in hun envelop!
    hoewel, ik mag niet zeiken, want die "polonius" van tardi heb kik gisteren toch wél kunnen uitlezen... in het duits,- heerlyk. ik had er al eeuwenlang allerlei fragmenten van gezien, maar nooit ofte tenimmer het geheel.
     de vele ritten die ik voorts afleg, these days, - harderwyk, bree -, maken het, ook voorts, mogelyk om uitgebreid op m'n nieve tekstmateriaal te repeteren... dus alles zit goe,- als nu maandag maar die installateurs effectief komen opdagen, voor de chauvages.
    er lopen ook veel muizen, groot en klein, stil en luidruchtig, over onze keukenvloer weg en weêr, zoveel dat luv er geleidelyk aan over begin te beginnen, een kat in huis te willen halen - een uitvindsel waar kik dan weêr het slachtoffer van zou worden; krabben aan de deur als kik hier snachts wil zitten werken, myn houteren stoelpoten ook kapotgekrabbeld, kattenpis op myn toneel-kostuums in de garage - en kattenharen op àl myn kleêren, élke keer als kik ga zitten (en ik gà heel dikwyls zitten.) en wie ledigt de kattenbak tweemaal daags? etc? ik zie het al, neen. ik vond kinderen in huis halen al een kei-slecht idee, deze keer laat kik my écht niet meer doen, de limiet is bereikt!
    we zullen een professionele muizenvanger in huis vragen. die willen we wel 'ns aan het werk zien. met een fluitje? zoals die van hamelen?
    'dorie, voorby halfvier is da weêral...

Geen opmerkingen: