zondag 9 september 2018

state of being, 9 september 2018

wil tura; "de documentaire gaat ook over de moeilyke momenten in zyn carrière, want de showbizz gaat niet over rozen." je vraagt je meteen af: wanneer heeft wil tura dan ooit zwarte sneeuw gezien? meteen het antwoord van de vrt:"byvoorbeeld, de dood van zyn moeder en van zyn broêr." haha. alsof van mensen die buiten de showbiz staan, de moeders en broêrs eeuwig doorleven...

deze taalfout kan ik ook niet tegen, maar zie je aldoor, ook daarjuist weêr op het nieuws:"beide formulieren komen overeen." alsof je dus ook zou kunnen zeggen, dat er maar één formulier 'overeenkomt'. neen, op die manier kan je "beide" niet gebruiken.

ik zette onze vogel buiten, eêrgisteren (ik snap zelf niet meer hoe die heet, ik dacht "baba", maar precies dat dit niet meer klopt?...); uitgerekend dié avond brak er een storm uit, van dewelken-ik overigens niks had gemerkt, in een lokaal zonder vensters toevende. snachts zie ik dat die vogel kletsnat is, en getraumatiseerd ook duidelyk. dan maar hem uit z'n kooitje gelaten, en in de werkkamer opgejaagd, om hem aldus te laten rondfladderen, om z'n vleugels te drogen. het graan in die kooi was ook één natte pap - die inmiddels zo hard is beginnen stinken, dat ik zonet nog, om twee uur snachts, in de tuin in het donker, die kooi aan het oppoetsen ben geweest. -- waar is een mens meê bezig... fuck die vogel...

en dat, terwyl myn dochter nu alleen maar om de haverklap uitroept:"ik wil by lenka gaan wonen!"

zo'n dag was het vandaag; niet buiten geweest en aldoor de kinderen op schoot...


Geen opmerkingen: