vrijdag 29 november 2019

state of being, 29 november 2019



wakkergeworden uit een byzonder erotische droom... met myn éigenste levensgezellin als onderwerp... is dat niet mooi, na al die jaren nog steeds? ik moest hierdoor vanzelf vroeger het bed uit... om acht uur in plaats van om halfnegen... gewoon om meteen te gaan doublechecken, hoezeer d'r aan die phantasmagorie mischien ook iets te bewaarheiden zou vallen. antwoord: flink wat, zelfs - jihaa!... zo vroeg op de dag in de living...
    meteen daarna op school, was dan weêr deep blue funk... twee uurs aan één stuk door razend kwaad geweest, echt waar... ze maken een mens nu eenmaal systematisch krankjorum, ze doen het erom... "hey!!!! wat nu weêr!! waar ga jy nu weêr naartoe!!" "zeg, meneer! wat bedoel je - ik ga gewoon deze bananenschil hier in de vuilbak doen!" "gewoon - die bananenschil -- ik hoor dees niet goed!?? wy zitten hier in het midden van een mondeling exaam!!..."
    als die leerling dan gewoon was gaan zitten, en gauw eventjes "sorry" had gemompeld, dan was het nog goed geweest. maar nope, nope; dan kryg je nog deze repliek:"zeg meneer - wat moet ik dan doen, met die bananenschil? moet ik die dan soms hier achter de chauffage steken??"
     myn -
    klomp -
    breekt...
    en toch, toch is het goed ook... nà die twee uur karate, hebben alle betrokken partyen, ikzelf inclusief, plotsklaps teder, verontschuldigingen aangeboden. by het naar buitengaan. "het spyt ons meneer."
     alweêr, voor de vierde keer dit najaar, het voornemen om dit nooit meer te laten gebeuren - ik bedoel: dat furieus worden en uit de kram schieten. gewoon, met een kalme glimlach, strafstudie geven. zo simpel is het toch...
    "doe die jas uit."
    "maar meneer -"
    "doe die jas uit!"
    "maar meneer, ik heb vanmorgen -"
    "doe - die - jas - uit."
    "maar zeg meneer, en die anderen -"
    "strafstudie."
    zo simpel is het...
    in de namiddag, voorts, keihardt gewerkt aan "beuling met appelmoes". daar heb ik nu een paar dagen de tyd voor, om naar dié obsessie over te springen. waarom is het zo krankzinnig veel werk? 74 minuutjes praat-tekst, meer niet; waarom moet ik daar 500 uurs voorbereidend werk in pompen?
    antwoord: doordat ik de ergst mogelyke omwegen neem. vanaf de allereerste stap is het een dwaalspoor - doordat je soms dagenlang in het donker in de verkeerde rivier staat te zeven... maar: ook wel voor de sport. het plezier van het debiteren. plus vandaag ook dé fnuikende job by uitstek: het uitwerken van een nief stuntgedicht... eigenlyk twee korte stuntgedichten door mekaâr...
    de kinderen waren onderwyl in topvorm...
    rocco james conan was tot middernacht aan rolschaatsen, gewoon in de living, op muziek van rihanna (bareuh...)
    "the crown": laatste aflevering van het derde seizoen...
     het nieuwste manuscript van myn vader.
    het nieuwste dagboek van benno barnard.
    "de wissel van de wacht"- fantastisch tv...
    diëten, vasten. koffi.
    bloggen.

Geen opmerkingen: