zondag 14 juli 2024

state of being, 15 juli 2024







vyf uur in de middag. mooi weêr. toch zit ik binnen. een goed idee: subiet iétsje te gaan voortwerken in de tuin?
    echter: ik heb drié clubgigs voor de boeg; dinsdag in het clubhuis, donderdag in menen, vrydag in sint-niklaas; daar ben ik zoet meê.
    veel slaap ik, ook dat...
    de kinderen zyn met luv naar de cinema.
    "the ronettes" van phil spector ("baby i love you"), zyn éigenlyk niet zo stééngoed als jy zou denken: namelyk omdat ze flagrant plagiaat zyn van de shirelles ("will you love me tomorrow"). maar okay: de harmonies van the ronettes zyn toch wél meer monumentaal... eigenlyk zyn the crystals nog de besten ("da doo ron ron")...
    we beleven geschiedenis, wereldgeschiedenis... biden die zegt: "ladies & gentleman: president putin!" en die moordaanslag gisteren; normaal gezien kan je daarover nog tot in het jaar 3007 in de boekjes lezen (hy zal zeggen: wie zegt dat geschiedenis dan nog zal bestààn? ik zeg: daar ben ik redelyk optimistisch over.)
    je kan nooit je hoofd laten hangen. je moet àltyd zeggen: vooruit met de geit! niet aan vroeger terugdenken, maar ook geen zorgen om morgen. handen uit de mouwen en doorlopen. niet lachen, is een misdaad, en vooral ook een stommiteit. lach!...
    "je kan niet op commando gelukkkig zyn," zei een oosterse wyze - maar eigenlyk kan het toch wél, namelyk omdat er niéts is dat niét op commando kan.
    gelukkig: straks (nog een uur of vier afwachten) is er de voetbal (sic: "de" voetbal, niet "het" voetbal; wy kyken naar de voetbal.) spanje - engeland. vooraf heb ik geen favoriet, dat ontstaat meestal tydens het spel en uiteraard supporter je voor de underdog. in feite, als de match goed is, supporter je voor verlengingen en meer nog voor eindpenalties, de beurt-om-beurt-penalties. maar iedereen rond my zegt dat spanje gaat winnen?
    de huid van myn gezicht is weêr bollocks...
    het liefst zou ik nu eigenlyk in een caravan wonen en veertien uur per dag aan één gedicht werken, zelfs zonder internet en zonder telephoon, voor de rest van myn leven. 
    

Geen opmerkingen: