vrijdag 19 februari 2016

state of being in alfabetisch staccato, 20 februari 2016



actua; om dit te situeren voor mensen die dees pas volgend jaar lezen: er zyn, grof tezamengevat, een paar firma's meê bezig geweest om aan hun personeel een smartphone te beloven - op voorwaarde dat ze zich zouden afhouden van de vakbond. dit volgende was vanmiddag daarom érg goed - een scène uit "de ideale wereld": er werden dames op straat aangeklampt; de presentator zei:"luister eens - wy zyn bezig met een petitie tégen vrouwen-stemrecht. als je dit wil ondertekenen, maak je kans op een gratis abonnement op flair." en - ja: er waren er velen die het déden, die tékenden!!

financiën: nog altyd erg goed - maar zodra je zoiets uitspreekt, is het er vanzelf meê gedaan. luv en kik wed-yveren in commentaar op mekaârs spilzucht. het zwaard van damokles.

gezondheid: werk nu iedere avond van twaalf uur snachts tot vier uur snachts aan het shakespeare-programma, waardoor ik, op een ogenblik tussen zwaluw en vleêrmuis, een rug kryg die wel geen "pyn" doet, doch wel degelyk erg vermoeid en funest belast aanvoelt. voorts is het bidden dat ik de griep niet ga overkrygen die de rest van myn familie martelt. kreeg wel degelyk vapeurs in de late namiddag. maar goed, daar zyn het namiddagen voor...

meubels: toch ben ik tevreden over deze stevige, grote, rudimentaire stoel waarop ik hier zit.

muziek: het internet soms beu zynde, ben ik vannacht nog eens ouderwetse cd's aan het spelen geweest. dat geeft rust; gewoon om het uur iets nieuws opleggen, ipv rondsurfen en proberen reklaâm te ontwyken.

platendraaier: heb dan toch de platendraaier maar weêr bovengehaald die ik ooit eens van charles jarvis kreeg, en dan aangesloten om myn veel te grote zangversterkers...

shakespeare: richard de derde. "een paard! myn koninkryk voor een paard!" daar de gehele betekenis van... en voorts de theorie als zou shakespeare maar een stroman zyn geweest voor de ware auteur van al die stukken, philip marlowe. philip marlowe zou dan niet zyn gestorven maar, als vervolgd atheïst, ondergedoken. de énige apocriefe theorie die toch solide overkomt...

spys-vertering: had daarstraks opnief die dodelyke slokdarm-pynen op bezoek, natuurlyk weêr by het eten van brood - maar: slaagde er wonderwel in, voor het eerst ooit, te proberen te geniéten van dit folterende gevoel; als iets dat "onderdeel uit maakt van myn wezen".

uiterlyk: de zalf die ik opkreeg om te worden geschminkt vanmorgen, heeft op myn vaak zo belasterde aangezicht een zeer goeie uitwerking... ik gebruik die zalf dagelyks, maar als ik haar zélf opsmeer, werkt ze maar half zo goed... was ook zeer verblyd door de opmerkingen van jowan petit eêrgisteren, als zou ik er "ongewoon goed" uitzien, als zou myn haar er "uitzonderlyk goed" hebben bygelegen (hoe gemeen van myzelf, hem kort daarop al te gretig te hebben bevestigd in zyn zelfbeklag betreffende zyn relatieve haar-uitval... ik zei:"tien jaar geleden had jy een haardos zoals jim morrisson," waarop jowan een waarachtige spontane snik ten berde bracht...)

Geen opmerkingen: