vrijdag 10 februari 2017

state of being, 11 februari 2017



dat is my dus aardig gelukt, o lezers; naar ik het my, op deze blog naleesbaar, een dag of tien geleên voornam: morgenavond kan ik naar het parochiehuis van mol-wezel: met in myn rugzak niet één, doch twéé nieve avondvullende voorstellingen:"de ideale schoonzoon", in vernieuwde editie, en "pinguins kunnen toch wél vliegen". als morgen blykt, by nader inzien, dat de zaal vol jeuïge dertigers zit met korte, volronde baarden, dan speel ik "de ideale schoonzoon", maar als het er, integendeel, naar uitziet dat ik word welkom geheten door meer bedeesde zeventig-plussers met een opgephönde permanent, dan speel ik "pinguïns kunnen toch wél vliegen." waanzin hé? maar: op dié manier moet ik het rooien; als traiteur stoofvlees links en vegetarisch rechts leverend, op het moment...
    op een waanzinnige manier heb ik steeds alles onder contrôle. iedere beweging van de lange dag wordt opgedeeld in vakjes van tien minuten tot hooguit een kwartier... geen halve minuut blyft onontgonnen...
    met die wilde gevechten in de zetel, met mollie, moet ik toch oppassen... dat gaat écht wel eens verkeerd lopen - ze stampt my, in de woelige drukte, keihard met haar twee voeten in het gezicht; als ze één milimeter meer naar links had gestampt, had ik écht myn neus gebroken, echtwaar. myn oog is vandaag ook ei zo na uitgestoken geweest, met die antieke sabels die hier hangen in de machine-kamer...
    de veel bravere rocco james conan wil persé leren schaken, je ziet meteen dat hy er aanleg voor heeft, doordat hy het ook meteen wil doordryven, dwz je mag niet stoppen, hy blyft doorgaan... 
    voorts, los van de kroost, heeft de serie "bates motel" ons nu toch in zyn greep... luv en kik in de middag kykende, van halfeen tot twee.
    heden is het, denk ik, weêr aan het vriezen. daarnet toch maar de auto in de garage gereden, er lag sneeuw op de snuit...

2 opmerkingen:

Balderick zei

ik zal me vanavond vermommen in 70-plusser om je nieuwe show te kunnen zien

Balderick zei

Ik heb u gezien.