woensdag 9 augustus 2017

één weekje foetsie

ik ben één weekje foetsie. vandaar hier, gedurende deze week, enige mooi voor u uitgekozen reposts, elke dag ééntje.

vandaag: de "state of being" van 22 juni 2010 - vitalski doet zyn theoretisch ry-exaam...





om te relaxen eerst thuis nog een halfuurtje piano gespeeld, en dan, om halftwee smiddags, naar de ryschool in deurne, voor m'n theoretisch ry-examen...
   de vorige keer toen ik dat examen deed, is exact twintig (!) jaar geleden. ik was daar toen met ongehoorde non-chalance aan begonnen, maar toch: om daar dan uiteindelyk te moeten staan buizen, dat traumatiseerde my zo erg, dat ik er nooit meer optenief aan kon beginnen... valleke zei dan ook:"ach, vitalski - zelfs als gy nog maar uw theoretische begint, zetten ze overal in belgië al rode driehoeken op straat."
    dat ik er nu, zo vlak voor m'n veertigste, alsnog aan begin, heeft alles te maken met rick de leeuw, die twaalf jaar ouder is dan ikke, maar die pas vorige maand zyn rybewys haalde. we gingen tezamen met de trein naar amsterdam gaan met de trein, maar ineens stond hy met een wagen voor m'n deur. als je door pakweg philip goldface wordt gechauffeurd, dan denk je: dit kan ik nooit; maar by rick kon je merken: hy heeft geen ervaring - en toch geraakt hy, zonder kleêrscheuren, in amsterdam...
    ik maakte daarstraks, uiteindelyk, drie foutjes op vyftig vragen, dus glansryk geslaagd... een grote psychische overwinning... morgen meteen aan m'n praktyk beginnen...

Geen opmerkingen: