zondag 13 mei 2018

state of being, 13 mei 2018



een mooie, volstrekt huiselyke zondag achter de rug. wel saai voor jullie om te lezen. om te beginnen alvast uitermate lang uitgeslapen - pas om halfeen smiddags wakker geworden, en dan nog maar doordat de kinderen toen, komende van de manège, met een kermis-achtige herrie weêr thuis arriveerden (ze bellen altyd letterlyk honderd keer aan. ook nadat je al voor ze hebt opengedaan.)
    in de natte tuin de dwerg-hamster lopen zoeken, tevergeefs, maar vooral als een simpele uitvlucht om ondertussen, al struinend, op m'n toneelteksten te kunnen blokken. onverwacht sta ik nu aan de "binnenkant" van m'n eigen verhaal, dat in wezen voor ànderen werd geschreven; een vreemd proces; ik moet me nu inhouden om sommige woorden niet te veranderen - uit "respect voor de auteur..."
    mens-erger-je-niet met de kinderen... althans met rocco james conan, mollie heeft voor zoiets het geduld niet in petto. wel voor de eerste keer ooit effenaf streng tegen haar geweest waar het haar huiswerk betrof; raar genoeg had dit effect, al tamelyk snel bond ze in, en dééd ze haar huiswerk... al wou ze nadien wel "nooit meer iets met my te maken" hebben.
    op het nieuws via facebook: een gezin dat op safari was in de beekse bergen - en dat uitgerekend ter hoogte van de luipaarden doodleuk uitstapte om eens te gaan kyken. wat later zie je ze hals-over-kop weêr in hun auto springen, met die knaagbeesten aan hun kont. wat een dommeriken!!
    en nog meer van die flauwekul...
    savonds een beetje gaan fietsen.
    nu meteen ga ik reeds aanvangen met dat "overzicht der hedendaagse vlaamse poëzie", voor de groninger courant... vooral de gedichten die ik voor dit stuk van jowan petit heb ontvangen, zyn echtwaar ronduit magistraal...
    het doet goed om eventjes geen optredens in het verschiet te hebben, hoelang is dat geleên? optredens voor de boeg, leggen toch steeds een zekere stress op je levensbeleving, ze zyn telkens een zeker exaâm waarvan de uitkomst niet te voorspellen is... dit laatste vooral doordat ik geen beroemdheid ben; by ieder optreden opnief, moet ik vechten voor wat crediet...
    okay...
    alles gaat heel goed...

Geen opmerkingen: