zondag 24 juni 2018

column streekkrant editie kempen


NOG MEER BALEN

Binnenkort doe ik een paar optredens voor de onvolprezen regionale Kempische televisiezender RTV, ondermeer in het nét buiten de Kempen gelegen gehucht genaamd Hechtel-Eksel, en om daar wat reclame voor te maken, mocht ik zopas nog eens opdraven in het praatprogramma "Picnic", van de gevierde interviewer Maarten Cox. Van deze veelzydige kerel, geboren in Neerpelt, ben ik overigens al lange tyd een grote fan. De meesten kennen hem als een presentator, dat heb je met televisiewerk, maar daarnaast is hy dus tevens een uiterst begaafd zanger. Zo nam hy byvoorbeeld een stel voortreffelyke zangpartyen voor rekening in de musical "De Tovenaar Van Oz". Ook deze zomer doet hy weêr een grote reeks muzikale optredens, van in Westerlo tot in Houthalen; ga daar zeker eens naartoe.

Voor dat programma in kwestie, waar ik te gast was, moest ik my naar Baalse heiden verplaatsen, een plek waar ik niet zo vaak kom, maar dan onterecht; wat een ongerept stukje Kempische natuurgrond! Byzonderlyk het recreatiegebied de Keiheuvel is een aanrader voor iedereen met kinderen. Het is er een Bobbejaanland maar dan zonder de overdreven commerce, een Lilse Bergen maar dan zonder de herrie. Want inderdaad: je kan hier dus camperen, zelfs. Er is een zwembad en een frituur, en er is gratis wifi. Je kan er bowlen, paardryden en minigolven - maar zélfs wordt er de mogelykheid geboden tot zweefvliegen! Eén pikant detail: honden zyn er niet toegelaten En dat, terwyl we door de schuld van de auteur Walter van den Broeck altyd veronderstelden, dat er uit Balen alleen maar groenten zouden komen...

Geen opmerkingen: