dinsdag 18 februari 2020

state of being, 18 februari 2020




vanmorgen kwam een leerling schuchter naar me toe gedrenteld in de gang. "meneer, zou ik u even mogen spreken?" meteen daarop, in een apart lokaal daarnaast. "meneer, weet u nog dat u vorige week zo kwaad werd op ons?" "ja, dat weet ik nog heel goed. ik had toen een paar keer na mekaâr uitgeroepen 'lafaard' - en nu roept half de speelkoer 'lafaard' naar my, als ik voorbyloop. dat weet ik nog wel, ja." "wel," zegt die jongen nu stilletjes, met bevende stem, "ik had die woede-aanval van u, in de klas, gefilmd - en op snapchat gezet." "echt?" "ja meneer, het spyt myn." "dus... heel het school heeft dat gezien? nu snap ik het..." "niet alleen deze school. ook een hele hoop andere scholen." hy noemt een hele hoop andere scholen op, waar dat filmpje bezig is met rond te gaan. "zelf heb ik het er weêr afgehaald, maar nu kan ik het niet meer tegenhouden, dat blyft rondgaan."
    later lieten andere leerlingen my het filmpje zien. vitalski die écht kwaad wordt. van voren in de klas... met alles erop en eraan... argllll - kreunnn...

Geen opmerkingen: