woensdag 24 juli 2019

dreamer




voor de triljoenste keer een zeer typische "boekenwinkel-droom". hy begon erg goed; ik loop door een fabelachtig mooie stripboekenwinkel, die uitpuilt van de speciale uitgaven, erg veel prachtboeken in een erg groot formaat, en ook erg veel antiek; een handgemaakte pen-teken-serie van hans kresse op mooi, donkergeel papier, etc. algauw heb ik in een stoffen draagtas by me, met daarin een tiental fantastische boeken verzameld, die ik nu wil gaan afrekenen aan de kassa. de verkoopster is trouwens ook best sexy, en erg vriendelyk. myn kinderen mollie en rocco lopen hier ook rond. maar: verdomme, beste lezers; waar hàd ik nu juist die draagtas? met die paar prachtboeken? en daar begint, aldus, de typische, oneindig langdurige zoektocht - die moét hier toch ergens liggen? onderweg ook, als een schooldefenitie van "obligaat", dwz àltyd present in dit soort dromen: op een tamelyk hoog schap: een honderd jaar oud boek met een uiterst typische, donkerrode kaft ter grootte van een A2 - dat boek ter hand nemend, begin ik al te beseffen; dit is dus weêr zo'n droom, zeker?... myn kinderen, die het in het begin allemaal leuk vonden, beginnen eronder te lyden;"papa gaan we nu eindelyk weg hier?" maar ik blyf maar zoeken, naar die tas met boeken, die ik hier ergens opzy had gelegd. uit compassie met m'n kinderen denk ik plotseling: nu is het genoeg geweest!!, en presteer ik, met myn echte lichaam, een bemoeilykte, kronkelende beweging zoals een krokodil die zich uit een visnet moet bevryden - en ik ben terug wakker!
    de droom zindert op zo'n manier na, dat ik het, meteen hierna, by m'n kinderen wil gaan goedmaken...

Geen opmerkingen: