zaterdag 27 juli 2019

state of being, 27 juli 2019






een lastige nacht achter de rug. vooral doordat de oververhitte mollie alsmaar niet in slaap wilde vallen - maar wel, om één uur snachts nog, plotsklaps in myn laboratorium binnenviel, waar ik nét aardig op schryf-dreef was...
    uiteindelyk geslapen met de luidruchtig wentelende ventilator bovenop my; minder om de hittegolven van my af te weêren, dan wel om de muggenplaag te verblazen. het bestaan van muggen is er het beste bewys voor, beste bloggers, dat àls er een god bestaat, dat die het dan slecht met ons voorheeft.
    opgestaan rond tien uur smorgens. snel naar het postkantoor my begeven, met de wagen ja zelfs. amazon beweert dat ik myn robert crumb-book reeds aan huis moet hebben gekregen maar myn brievenbusgleuf blyft leêg; helaas, ook by de post konden ze my niet voorthelpen - al bleek de mooie, slanke, charismatische bediende daar aan het loket my uiterst behulpzaam...
    myn zoon gaan weghalen op de rommelmarkt, waar het inmiddels aan het slagregenen was. hoe jammer; by zonnig weêr is die jaarlykse rommelmarkt altyd een totaal buurtfeest.
    jowan petit stond er ook; hy probeerde my deel 2 te verkopen van het verzamelde werk van marnix gyssen...
    een halfuurtje langs myn vader en moeder, en vervolgens weêr naar huis: een uurlang bellen met nele bauwens, voor ons toneelscenario, en meteen daaropvolgende cabaretier patje van doorn in de machine-kamer, om ook dié nobele mens wat heet te "coachen", drie uur lang. maar: dat schiet goed op; zyn aanvraag naar my toe bestond eruit, zyn bestaande materiaal van losse flodders om te smeden tot één strak vloeiend geheel - en dat is feitelyk nu al gebeurd. toch werken we nog even verder, zien of ik er nog meer voor kan betekenen...
    rond 19u had ik zoveel honger, dat ik eten ben gaan halen by de chinees én tegelyk by de frituur (die frituur is eigenlyk ook wel een verkapte chinees...) eendenborst in champignonsaus op tafel...
    


   

3 opmerkingen:

Serge zei

Het Schiele-boek dat ik bij Amazon besteld had, kwam er ook nooit door, hoewel beweerd werd dat het verzonden en aangekomen was. De handelaar heeft me zonder morren terugbetaald.

Vitalski zei

ok, eens proberen...

Vitalski zei

1 mislukte bestelling op 200, dat valt nog wel meê...
(zolang je geen enorm dure dingen bestelt, maar dat vermyd ik dan ook...)