zondag 15 september 2019

state of being, 15 sept 2019



aangenaam zonnig - al heet dit een zon die tegengestelde is aan de beloftevolle paaszon, met een gloednieve lente voor uw deur. de beschaving gaat neêr. en toch: okay, we hebben nog de feestdagen in het late vooruitzicht. de winter nà januari is harder.
     nog steeds aan het diëten. wat niet wegneemt, lezers, dat myn aangezicht nog steeds, iedere dag erger, aan het geel worden is. ik ga eindigen als pikaju. wat best wel een goede dood is. de kinderen houden van pikaju.
    onze haarkam is eindelyk teruggevonden, aangetroffen in een verkeerde doos (de onderste ipv de bovenste.) vroeger kamden-ik myn haar nooit, maar nu doe ik dit driemaal daags, tevens om daarmeê de voornaamste kwade geesten uit myn leven te verjagen. deze week waren het abaddon, belial en murmur. abaddon: rugpyn; belial: winderigheid in kleine ruimten, juist wanneer andere mensen binnen stappen; murmur: het gekrys van myn twee kinderen.
    gisteren, zaterdag, eveneens pech: met myn fiets met platte band door de nerveuze drukte tot helemaal naar het vleminckveld, voor een boek dat ik daar had besteld. daarzo, aan de kassa: éindelyk - het boek is aangekomen!?? vervolgens evenwel: hoe is dit mogelyk: ik ben myn portefeuille vergeten??


Geen opmerkingen: