donderdag 22 oktober 2020

state of being, 23 october 2020

vandaag veel plezier beleefd aan het lesgeven. al gebeurde d'r niks uitzonderlyks. maar nu zelfs in die erg grote klas schynt het my te lukken, het goede evenwicht te bereiken tussen vriendelyke
chill enerzyds, en toch goed vooruitgang boeken anderzyds. de jeugd is een glorie, haar jonge, krachtige vitaliteit springt op je over. ik kan niet anders dan aldoor myzelf zien, maar dan in 1986, en byna wegsmelten van meêdogen...
    thuis in de machine-kamer hebben de werklieden eindelyk met veel succes die natte buisleiding weten te repareren, die daar verticaal in de muur steekt; al is het wel jammer dat daardoor, tegelyk, de gordyn-rails moesten worden gedemonteerd... steeds maar, onderweg naar perfectie, vernieuwde brokken op de baan; zo komt een mens er nooit...
    tussendoor hard voortwerken aan myn kerstverhaal. dat kunstwerkje is gebaseerd op myn debuutroman, "het huis met het jachtgeweer" uit 1998. voor deze gelegenheid wordt het hertiteld, namelyk tot "de naam van het rendier"- een ingreep om dewelken-ik my zeer tevreden weet... "rendier" is kerst-gelieerd, maar niet exclusief, zodat je het ook in pakweg april zou kunnen lezen, plus: dat eerste deel, "de naam van", dat geeft er dan weêr een zeer metafysieke byklank aan.
    eens aan de schryftafel voor dit ding, valt alles rond my in puin. hiérvoor leef ik, dit is hét verhaal waarvoor ik geboren werd. doordat het een herschryving is, in plaats van werkelyk een schryving, kan ik er urenlang aan voortpezen, er alleen maar, op den duur, de brui aangevend, doordat het te laat is geworden en er morgen optenief zo'n dag komt...
    ik ben overal klaar voor, laat maar op my los...
    overigens dank aan al myn lezers, die my vandaag en gisteren vriendelyke berichten én geldstortingen zelfs hebben doen geworden, voor het hen nochtans helemaal ongevraagd toegestuurde nieve boekje, "de integrale jerry bill"... dank!!



Geen opmerkingen: