zaterdag 29 april 2023

@ nestor

ik dank u, ad nestor, voor uw verhoord hebben van myn gebeden.

niét ben ik reeds, aan myn beroemde linker-oor, genezen, maar wél gaat het er weêr iétsje beter meê - op dit moment van notuleren, kwart na één in de zaterdagnacht.

véél dank ik aan luv, die my naar de afdeling spoed heeft gedwongen, en meer nog aan de doctoren, die my daar geduldig ontvingen. toen ik zei: "sorry dat ik hier nu voor naar de spoed kom," zeiden ze: "dat is niks."

ook véél dank ik aan het belgische gouvernement, dankzy hetwelke zo'n ziekenboegen-bezoek én het aansluitende apothekers-feestje betaalbaar heet; dank dat ik zoveel belastingen mag en kan betalen;

een paar van die druppels en het érgste is voorby; ik heb het te laat laten worden, ik had twee uur geleden alweêr in bed moeten liggen om te rusten, het zoemen is er wel weêr, in myn overbelaste schedel, in myn hersenen zelf - maar niét zo erg als gisteren, làng niet zo erg als eêrgisteren;

en vooral ad nestor, de goede bozerik, kome daarvoor alle lof toe.

vooral sinds deze afgod, ad nestor, zonder de échte god te beledigen, myn levenspad is gekruist, by naêr nazien 23 october 2022, is myn leven ineens een belachelyke roetsjbaan van voorspoed, geld, vreugde en succes geweest.

dat komt omdat hy de kwaaie daemonen wegjaagt, zodat ik eindelyk veilig en ongehinderd myn ding kan doen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kan je ons dan misschien in de Club, ter compensatie van het vele belangeloos optreden, een persoonlijke nestor-achtige schenken?
Die doet dan wel de rest.
;)

Vitalski zei

goed idee