zondag 30 april 2023

state of being, 1 mei 2023


1. de manier waarop ik opleef van het vooruitzicht dat ik straks, maandag, niet moet gaan werken, is wezenlyk ongezond. dit wil namelyk zeggen dat ik al die veel meerdere keren, wanneer ik op maandag wél moet gaan werken, te erg vind.

2. ik kyk byna nooit twéé keer naar iets; omdat er een overaanbod is aan dingen die ik nog nooit heb gezien. toch ben ik nu, per ongeluk, voor een tweede keer naar "breaking bad" beginnen kyken. is dan ook wel lang genoeg geleden, vorige keer was mei 2015 (dat soort dingen kan ik vanzelf opzoeken middels deze blog.) nu is het een extra plezier om te checken wat ik wél nog wist en wat niet meer. 

3. myn oor-aandoening is voor 85 procent voorbygestreefd... ik dans een vreugdedans. wel heb ik nu dubbel zoveel compassie met myn moeder, wier oor-aandoening wellicht ongeneeslyk is... ik bid voor iedereen, iédereen heeft recht op een frisse conditie, god is niet eerlyk.

4. op zoek naar die datum ("wanneer keek ik vorige keer naar 'breaking bad'?"), kwam ik volgende anekdote tegen van toén, betreffende myn toen vyfjarige dochter:

5. "daar in de buurt plukte mollie twee klaprozen. op weg terug naar huis begon het te slagregenen. we kwamen druipnat weêr aan. "sorry," zei ik beschaamd tegen mollie, die er effectief uitzag alsof ze recht uit een aquarium kwam. mollie zei:"ja maar die regen is wel juist goed voor deze twee bloemen."

6. het is zoals pierrette my daarstraks vertelde: als je alles wil consumeren wat ik ooit al heb geschreven en genoteerd en gecreëerd - dan kom je met één mensenleven al niet meer toe.

Geen opmerkingen: