donderdag 27 april 2023

state of being, 27 april 2023


maandagnacht suisde myn schedel weêr heftig, en gonsde ook myn linkeroor weêr drastisch; dit alles niet zonder, als een gevolg daarvan, griep-aanvallen en akelige duizelingen; eventjes zag het er daarom naar uit, beste lezers, dat de duivel in eigen persoon my ging komen ophalen, myn lyf en leden in zyn rugzak willende steken. toch werd ik de ochtend daarop, dwz dinsdag, niet érg slecht wakker - wegens, gelukkig, gedurig hebbende kunnen uitslapen. tydens de dinsdagclub-avond, die volgde, léék het voor myn talloze fans aanwezig vast, alsof ik loos ging, maar éigenlyk was ik aldoor vernuftig bezig myn energie te doseren, wel springend maar niet hoog, wel zingend maar niet laag. en vooral verstandig was het van myzelf om, meteen nà dit optreden, holderdebolder, myn toneel-kleêren nog aan, huiswaarts te sjezen - teneinde, myn rommel, myn schmink etc in de auto latende, als de bliksem myn bed weêr in te duiken, het feestgedruis nog in myn haar, om kwart na middernacht, alsof ik nooit ooit uit myn slaapkamer weg was geweest, goed voor toch weêr een goeie zeven uurs slaap - alvorens, ten slotte, ter besluit, woensdag vroeg smorgens, myn taken als leerkracht engels weêr te gaan opnemen. myn zaakjes zyn op orde en ik voel my nu werkelyk kiplekker, vreemd maar werkelyk...
    ik neem ook vele vitaminen, yzers en calcia...

Geen opmerkingen: