woensdag 5 april 2023

state of being, 6 april 2023


woensdag. het was een woensdag. maar dan een woensdag in de paasvacantie. zonder het vroege opstaan. een date had ik - met saskia lienard, de bekende onderneemster; doch alert genoeg was ik de nacht tevoren, om te bidden om deze date, op de valreep, te verschuiven van de voormiddag naar de namiddag. daar was ik smorgens in myn vochtige warme dekens zeer bly om!...
    al was in de namiddag, in de praktyk, die date zeer aangenaam. een weêrzien met het zonnige zuid. de lounge. de mooi opgedirkten.
    altyd dat knagende gevoelen over het idee dat ik myn eigen kinderen laat opgroeien in een van de meest lelyke parochies van de hele wereld... tussen de junks, de hardryders... de seksisten met hun opmerkingen als myn dochter in haar eentje van school naar huis wandelt...
    koffi en jazz...
    de buitenkant de glamour, de binnenkant de berekening.
    myn aangroeiende obsessie met geld, het imperatief om dat te zien ààngroeien. myn leven lang stagneerden myn budgetten, nog in het beste geval. heden wil ik koste wat het kost de curve naar omhoog zien gaan, naar omhoog altyd alleen. maar door iedere dag de onvermydelyke investering, blyf ik die mier die niet uit het nest geraakt, die aldoor toch weêr nét niet over die rand geklauterd geraakt...
    but - anyway.
    waar stond ik exact één jaar geleden?
    by naêr inzien, is dat géén retorische vraag - even checken - op deze blog zelf!!

antwoord: 6 april 2022 was ik in de ardennen. myn boekje "met luv naar de spoed" was net verschenen. myn voorstellingenreeks "beuling met appelmoes" eindigde stilaan, "gewoon blyven ademen" deed zyn eerste try-outs. de oorlog van putin was reeds bezig! het ontwerp van myn comeback stond nog niet op de rails, maar die try-out van "gewoon blyven ademen" in de djingel djangel getuigde van een nieuw aangeboorde energie, van een plotseling jonge vechtlust. dus de onderstromingen van de golf waar ik heden op surf, waren zich toén wel reeds aan het verzamelen...

Geen opmerkingen: