zaterdag 23 augustus 2014

postcard - vrydag 23 augustus 2014



opnief een zeer gemakkelyke dag voor my geweest, al is het misschien wat cynisch om te moeten bekennen dat 'gemakkelyk' wil zeggen dat ik de kinderen niet té veel aan m'n kop had - zy het toch wel nog vanaf twaalf uur smiddags, toen luv met ze terugkwam van de shopping-mall van boulogne-sur-mêre, en tot zes uur savonds, het uur myner dagelykse veldentocht. ze zyn lief maar vooral mollie maakt my kapot, haar nieuwste trip is dat ik verhaaltjes moet vertellen - 'okay, subiet...'  'nee, nu!!! nu!!! nu!!!' dus ik loop letterlyk vier uurs per dag zogezegde verhalen op te borrelen, over pinkeltje en twinkeltje, het wc-monster, en ook hertalingen van assepoester etc. ik kán niet meer...
    maar dus ook wel zeven à acht uurs voor myzelf gehad, en derhalve goed kunnen vorderen in de simenon-lectuur. die man schreef by leven behalve 103 maigrets ook 116 andere romans, door hemzelve 'romans durs' genoemd; die benieuwen my het meest, maar de vyf boekjes die ik van dat genre by me had, zyn inmiddels op, dus nu ben ik toch aan het maigretten. wat ook leuker is dan ik had verwacht...

3 opmerkingen:

els c. zei

Ik ben rustiger wakker geworden deze morgen, maar toch mis ik jullie al... (en ja, dat van die verhaaltjes is écht waar... al geeft ze wel zélf telkens de aanzet van het verhaal en zegt ze hoe en wat je moet vertellen...)

els c. zei

Met mij wou ze trouwens "babbelen over anderen"... roddelen dus!! :-)

Anoniem zei

Lieve papa Vitalski,

Misschien ben ik een harteloze mama (geweest), maar 'nee' is ook een antwoord aan het kleine gespuis, of 'goed, heel eventjes dan'. Zo leren onze worpsels meteen ook omgaan met de kleine teleurstellingen van het leven (en blijven wij fit)!

Esther (nog niet uit de ouderlijke macht ontzet)