zondag 24 augustus 2014

postkaart - zondag 23 augustus



we zyn nog niet naar huis maar het loopt toch naar zyn einde... vandaag de enige dag dat ik geheel niks gewerkt heb, in plaats van toch een halfuurtje. had wel gewild maar juist rond 19u begon het te regenen zodat ik niet op stap kon. misschien ga ik subiet nog even in de auto zitten, om daar dan wat tekst te repeteren? neen laat maar totaal.
    ook de enige dag dat ik geen integrale, maar slechts een halve simenon heb gelezen. ik mymer er nu intussen over, hoe erg m'n eigen schryfcarrière is stilgevallen; als prille twintiger deed ik dat ook: op vier dagen tyds een geheel leesboek byeenschryven. al die naïeve ambitie van toen!...  voor de lol zou ik het nu opnief doen - maar al jaren- en jarenlang sta ik om den brode op de trampoline, ik hou geen tyd meer over voor een roeping.
    niet dat dat erg is natuurlyk. de roman gaat nu eenmaal dood, philip roth zei het onlangs ook nog... niet de eerste de beste... en je kan niet concluderen dat simenon heel erg gelukkig gestorven is, ondanks zyn 400 boeken en zyn 1200 bedgenotes.
    bloggen is al genoeg (maar niet langs een smartfoon. ..)
    savonds hadden we dus regenweêr en bliksem-inslag, maar overdag was het erg warm en toefden we met de kinderen weêr op het strand... mooi zo...

1 opmerking:

Anoniem zei

Zag jullie vrijdag lopen in Wissant ... mooi