dinsdag 13 juni 2017

prent vd week

shelley vond de betekenis van de slang in genesis lachwekkend.

in zyn eigen oeuvre staat de slang steeds voor iets positiefs...


overigens wel vreemd: vannacht las ik een integraal hoofdstuk over shelleys lange gedicht "ozymandias" uit 1817. vanmiddag ging ik in de u.g.c. de pulp-movie "alien - covenant" bekyken; na een halfuur duikt daar deze conversatie op:"wie schreef ozymandias?" "byron." "neen, je vergist je, het was shelley." raar toch, in "alien" had ik dit niet echt verwacht...


2 opmerkingen:

Stefan zei

Synchroniciteit!

Stefan zei


Hier is een interessante link mbt shelly, alien covenant, frankenstein, AI etc...

http://www.alien-covenant.com/topic/45006

Ik heb die film niet gezien maar ik was geïnteresseerd in de toevalligheid waarmee ge met het gedicht ozymandias 2 x op 1 dag geconfronteerd werd, daarom ben ik de betekenis ervan gaan opzoeken. Alles hangt samen met alles.

Toevallig was ik deze week aan het googlen op reggio godfrey, de maker van de qatsi trilogie. Hieronder een quote van hem.


Godfrey Reggio Quotes
It's not just the effect of technology on the environment, on religion, on the economic structure, on society, on politics, etc. It's that everything now exists in technology to the point where technology is the new and comprehensive host of nature of life.
Godfrey Reggio