woensdag 15 augustus 2018

state of being, 15 augustus 2018

daarstraks, rond één uur snachts, is er een vriend van langgeleên by me langsgekomen, die met een heleboel zaken in de rats zit; hoewel hy die besognes niet eens ter sprake bracht (maar deze wel enigszins liet resoneren in zyn aangezicht), ben ik dus toch op een ogenblik zo onnozel geweest, hem allerlei adviezen op de mouw te beginnen spelden - wat zeker het stomste is dat een mens kan doen... iemand raad geven, is eigenlyk fascistisch... nu ben ik bezig, daar spyt van te hebben...
    maar okay, verder; voorts was het een mooie dag, toch weêr wel...  het regent - maar: op zo'n manier, dat je d'r niet nat van wordt, zo vreemd...
    zowel mollie als rocco james conan hadden gisterenmiddag by bol.com speelgoed besteld (een "squeeshy" voor mollie en lego-superheroes voor rocco); zodat ik rond negen uur smorgens reeds wakker mocht worden, van onze kolossaal harde deurbel; evenwel: daarna werd ik meer definitief en helemaal wakker van de huilende geluiden van tweedgenoemde telg - wat wilde zeggen dat alleen voor de dochter, maar niet voor de zoon, de besteller al iets was komen aanleveren...
    toen ik beneên aantrad, in de warme living, scheen daar echter, lezers, geen spoor meer van "de carnavalstoet" te bekennen ("de carnavalstoet", dwz luv, mollie en rocco james conan...); weshalve kon ik in alle rust aan myn 35 recensies voort-werken, voor azerty-factor - ik zit ongeveer in de helft van die job. lange patsie, een vriendin van ons, was ondertussen doende, de twee kinder-slaapkamers hierboven, een nieve verflaag te bezorgen (benzine-kleur.)
    voor wie nu pas binnenkomen: myn gezellin geeft les op een lagere school middenin noord-antwerpengrad, waar wy onze woonst weten; dus in de zomer hebben we die grote, mooie speelplaats en omliggende, zwoel-erotische klaslokalen ter onzer beschikking; om te skaten, touwtje te springen en bellen te blazen, en zelfs om er te barbecuën. zo spendeerden-ik de tweede helft van de middag in het zachtaardige gezelschap van de carnavalstoet binnen die schoolmuren.
    niet zonder enige blaadjes die ik was gaan halen in de tydschrifen-winkel in het stuyvenberg-ziekenhuis, daar om de hoek - de enige gazettenwinkel in integraal deze agglomeratie. je mag er niet aan denken: dat die winkel, tezamen met geheel dat ziekenhuis zelf, gaat worden opgeblazen, binnenkort... er zal dan, in deze contreien, werkelyk  niéts meer overblyven, behalve grootwarenhuizen waar letterlyk op alle ramen reklaâm wordt gemaakt voor kamelen-melk - ik dit hier niet racistisch bedoelende, maar eenvoudigweg/simpelweg als een objectieve constatering. waar vroeger, in de lange beeldekensstraat, een zeer westers-katholieke delhaize was, heerst heden een winkel die prominent promotie voert voor kamelen-melk - maar: ik moet geen kamelen-melk hebben. ik heb daar nog nooit voor één halve druppel behoefte aan gehad. ik wil gazetten-winkels! ik wil om de vier hoeken een bancontact!!...(als dat ziekenhuis weg is, zal je ook het vliegtuig moeten gaan pakken om nog te kunnen pinnen.)
    rond zeven uur savonds my afgezonderd in de machine-kamer, hoewel niet voor lang. je kan niet begrypen wat voor een babbelkous myn dochter is, dat praat maar voort, 20 uur per dag... papààààà... pa-paaaaaa... papapapapaaaaaa... paaaaa-pa - papaaaaaa...
    savonds die brel-biographie - myn enthousiasme voor dit boek, van een zekere olivier todd, neemt geleidelyk aan toch ernstig af; een biographie moet aldoor strak op een chronologisch rooster liggen, om zo weinig mogelyk te beginnen meanderen langs allerlei zelfverzonnen brede bespiegelingen. hier lezen we nu byvoorbeeld dit volgende:"Een staatshoofd gaat naar de Opéra met de president van de republiek, nooit naar de Olympia. Misschien een idee voor president Macron?" wat staat zo'n opmerking hier te doen, middenin een brel-biographie?? de auteur moet zich inhouden, wat ik je doorsplits!! en de pers dan beweren dat dit "de standaard biographie van brel" moet voorstellen? daar kan ik niet tegen!!...
     rond één uur snachts dacht ik: ik zal die theatermonoloog voor nele bauwens nog eens bekyken, want dat meisje gaat een dezer langskomen; in plaats van een halfuur, ben ik daar weêr byna drie uur lang meê zoet geweest - maar: het schaadt niet, net goed is het juist, ja feitelyk.
    daarjuist dacht ik dat myn computer kapot was en dat is wel ongevéér zo, maar nu draait 'ie toch weêr... als de bliksem backups maken...
   
   

Geen opmerkingen: