vrijdag 24 januari 2020

dreamer

extreem akelige, verplet-terende nachtmerrie. er stond een tyger in myn kamer; je voelde zyn adem, je zag ieder haartje en ieder spiertje van hem. alles aan dat beest was erop gericht, je zo dadelyk kapot te zullen maken. door zyn schuld vloog de kamer in brand, maar door toedoen van nog een ander, iéts minder vreselyk roofdier ging die tyger ineens weêr weg. ik besefte echter: als ik niks doe, staat dat beest hier morgen terug! die gaat my voor àltyd bedreigen! dus moest ik die gaan afmaken, en wel nu, want nu waren myn kinderen er even niet. maar hoe? wat later reed ik met een vespa naar, zogezegd, de buitenste rand van de stad, waar die tyger verbleef in een huis, met op de deurbel myn eigen naam. raar, maar zogezegd was dit "typisch". meteen sprong dat kolossale beest me te lyf vanaf de trap. dan was ik echt enorm langdurig bezig met te proberen dat grote, woedende dier te wurgen, met myn twee handen. afgryselyk. op de lange duur was hy byna dood, maar toen dacht ik: als ik hem helemààl doodwurg, vlieg ik in de gevangenis! toen werd ik wakker... het was zes uur smorgens... echt inslapen is me daarna niet meer gelukt...

Geen opmerkingen: