maandag 10 februari 2020

state of being, 10 februari 2020



vandaag was een zeer parodische dag, wat m'n gemoed betrof; alsof ik vandaag feitelyk niet écht leefde, maar wel, om het zo uit te drukken, alsof ik maar "leefde alsof". wat een gezonde distantie schept, zeker als het zo koud is. zo ging ik dus nog liever, om rocco james van school te halen, liever helemaal te voet naar de helmstraat, dan middels die vervelende, veel te realistische fiets, met zyn trappers en alles...
    myn leerlingen konden in geen enkele bibliotheek de originele versie van de max havelaar te pakken krygen; vanmiddag kwame de postbode er by me thuis aan de voordeur acht exemplaren van afleveren, elk boek apart van een andere tweedehandszaak, één van utrecht, één van amersfoort, één van mechelen, ...
    eerst dacht ik: als dat boek niet meer leeft, moet ik er misschien niet te veel woorden aan vuil maken - doch daarna bedacht ik:"ik zal het ty doen keren!!..."


2 opmerkingen:

Serge zei

Dick Matena werkt aan een letterlijke verstripping.

Vitalski zei

doki