zaterdag 6 maart 2021

state of being, 7 maart 2021


by de coiffeur

de voorbye woensdag naar de coiffeur geweest, "by kellie", op de bredabaan, merksem. de ervaring was volmaakt, beter dan het meest volmaakte theater dat ik zou kunnen hebben beleven. het buiten voor de deuren staan wachten, was iets minder, omdat ik niet goed kan rechtstaan maar wandelen was ook niet mogelyk - evenwel scheen daar een fantastisch mooie zon en ik werd bygestaan door luv - "als het by de coiffeur te lang duurt voor jouw afspraak met katrien of kathleen in de stad, dan ga ik wel te voet terug."
    het wassen van de lange maar éigenlyk best nog te dragen haardos gebeurde middels de vakkundige twee handen van een zeer bekwame stagiaire, die, onder een felle lamp, zo goed bezig was dat ik, met myn kop achterover boven die lauwe spoelbak, in slaap viel en droomde van hyboria, het ryk van conan...
    die kellie zelf is zo bekwaam dat het byna niet meer van deze wereld is... die gaat er razend snel tegenaan en voert precies tegelyk volstrekt geniale conversatie met iedereen anders in het salon, uniek grappig en ongemeen clever én aandachtig ("ik zag jou vorige week optreden in de bibliotheek van merksem." "wy hebben thuis geen salontafel maar als we frieten laten komen, hebben we een grote zitpoef waar die frieten dan op kunnen.) ook haar collega's weêrgaloos ("als ik jouw stem hoor, begryp ik dat ik vorige week jouw zoontje rocco heb geknipt." "wat zo speciaal is aan jullie kinderen is dat je voelt dat die voor honderd procent zichzelf zyn.")
    by sommige werkvloer-gerichte mededelingen steekt plotseling nog een vierde kapster haar kop voorby de wand hélemaal in de diepste hoek van het salon; iédereen hoort àlles. de alinea's kààtsen door het vertrek.

Geen opmerkingen: