zaterdag 29 januari 2022

state of being, 30 januari 2022


luv schoor myn baard en myn snor, uiterst zorgvuldig; dit was, alles byeen, een zeer groot genoegen; zittend by het heldere vensterraam, om één uur in de namiddag, in een muisstil huis, wel met de radio op.
    dat scheer-apparaat heeft allerlei standen en zelfs een applicatie om met neusharen komaf te maken; in al die technische vergevorderdheden ben ik echter geheel niet onderricht; dus: vanaf heden zal luv,- voortaan, bedoel ik-, àltyd myn scheer-werk mogen opbrengen...

daarna bracht ze my trouwens ook nog eens naar de merksemse bibliotheek; vermits ik, immers, de auto niet zélf kon hebben. byna ter plaatse gearriveerd, beseften-ik evenwel dat ik, in alle relatieve drukte, myn telephoon thuis was vergeten (welk toestel in de zetel bezig was met opgeladen te worden, de machine nu eenmaal nog maar op nog maar 18 procent hebbende gestaan de laatste keer toen ik ernaar omzag); toen zyn we dus, eender het uur aan den dag, helemaal weêr terug naar huis gereden, dwz speciaal om die telephoon helemaal, alsnog, te gaan oppikken. de afhankelykheid is totààl geworden.

om zeven uur savonds was ik er zélf toe overgegaan, myn zoon, rocco james conan, naar de scouts te ryden, in de langstraat. in vogelvlucht ligt die eindbestemming hooguit 3.000 meters van onze nieve voordeur af - doch met de auto dwars door de zaterdag-avondlyke noord-antwerpengradse jungle, lezers, is dit goed voor een rechtstreekse afdaling in de hel en weêr terug, alles tezamen veertig minuten doorspurten. zes keer byna botsing, ook dat... plus: van die voetgangers in donkerblauwe trainingspakken, met een plasticzakje in de hand, die het, zoals ze daar staan, héél erg doen uitschynen alsof ze, staand aan het zebrapad namelyk, op het puntje staan, te zullen gaan oversteken - maar: dan toch niét; dwz die staan daar gewoon maar te lummelen?? dus al die auto's remmen af voor niks?? ze stààn gewoon voor dat zebrapad????
    eindelyk daar aangekomen, bleken er vandaag geen scouts plaats te grypen. dat alles was dus voor niks geweest. onderwyl rocco in de auto al aan het wenen was geweest, omdat ie vreesde een halfuur te laat te zullen zyn geweest; "ik ga my schamen als ik daar aankom!..."

dat was ongeveer myn dag...

1 opmerking:

crowdserver1 zei

Wanneer Rocco nog eens thuis vast zit, kan je hem misschien je merchandise laten doen (als je die wil tenminste) door op mijn naam te klikken.
Volledig gratis en volledig geautomatiseerd en dus hoef je enkel te ontwerpen waar je hem in kan bijstaan.
Een mok met je gezicht op en met de titel Nachtburgemeester van Antwerpen zou ik zeker kopen.