zondag 19 februari 2023

state of being, 20 februari 2023


twee dagen aan één stuk door digitale promotie aan het voeren geweest, plus ook, daarenboven, een hoop organisatorische telephoons aan het plegen geweest, ondermeer met jo roets, de directeur van het laika-theater - evenwel, ziehier, vrienden: daarstraks, meerbepaald rond elf uur savonds, scheen die oneindige opdracht, "reklame maken", dan toch, voor eventjes althans, van my af te glyden, plotseling en trof ik myzelf, in alle rust en inspiratie: aan myn tekentafel, godlof!
    een lange tyd wist ik my in de rol van tekenaar geblokkeerd, achteraf gezien feitelyk vooral doordat alle vier myner tipex-potjes waren uitgedroogd; die tipex is ultra-belangryk, om bestaande prenten meê te overschilderen; en tip-ex is, waar ik woon, zéér moeilyk te vinden; dat hebben ze niet in de nachtwinkel en niet in het nafstation, en al zéér zeker niet in de kamelen-melk-winkel hier om de hoek (in die grand bazar in de lange beeldekensstraat staat letterlyk op de etalage genoteerd: "kamelenmelk solden".)
    doch houzee: wél beschikten-ik, al een lange tyd, over een werkelyk potje witte plakkaatverf, reeds sinds aûgustus. myn fiere zoon rocco james conan toen voor een auditie in het kunstencentrum genaamd de vooruit vertoevende, liep ik zelf, op datzelfde moment, door de ava-winkel afdeling gent (overigens in een zeer grimmige buurt); ik nam daar, zolang geleden alweêr, dat ene, onvergetelyke potje uit het rek, hardop zeggende: "ooit, op een dag, kan niet anders, gà ik dit potje witte verf nog kunnen gebruiken!"
    ik had niet geloofd dat het zou werken, tip-ex meer stugger en vetter zynde dan volks-plakkaatverf; doch in de praktyk verft dit juist veel béter dan tip-ex... ik had dit al veel vlugger moeten doen...





1 opmerking:

Steven zei

De toekomst ziet er ineens een pak rooskleuriger uit want ik veronderstel dat witte plakkaatverf wél gewoon courant verkrijgbaar is in de kamelenmelkwinkel?