dinsdag 21 februari 2023

uit het schriftje


1. nu blykt dat we dit, uit het hebreeuws, eeuwenlang verkeerd aan het vertalen zyn geweest; jezus is voor ons geboren; éigenlyk werd daarmeê bedoeld: "jezus is VOOR ons geboren,"- dwz: vele jaren voor ons al. en dat hadden we kunnen weten, want hy is geboren in het jaar nul.

2. enerzyds een er styf uitziende, in donkerbruin maatpak gestoken boekhouder, met een geitensikje en een brilletje op,  en anderzyds een stevige, brede bouwvakker met een stevige snor en tattoos overal, liggen geheel bovenop elkaâr, hun gezichten tegen elkaâr aangedrukt.
    commentaar: "die partnerruil, die is toch niet echt wat ik my erby had voorgesteld..."

3. een paard met hooikoorts.

4. als je zegt dat zondag de mooiste dag is van de week - dan is dat eigenlyk fascistisch tegenover die andere dagen.

5. citaat van warhol: "je kan niet zeggen dat het ene wél interessant is en het andere niét. ofwel is àlles interessant, ofwel is niéts interessant."

6. op het moment ben ik zo erg populair dat ik nog maar zo fenomenaal weinig privacy heb, dat ik de staat van myn bankrekening kan checken op wikipedia.

7. "hy googlede al voordat het internet was uitgevonden."

8. thomas cook stierf op zyn 49e - maar reïncarneerde in een reisbureau.

9. live zinssnede: "sorry als dit misschien té grappig is..."

10. "grollig." het woord "grollig". ik zal hier subiet eens een grollige speech geven...

11. als myn optredens worden gecapteerd, kunnen er nooit luistershots worden genomen - omdat je de mensen dan met elkaâr ziet knokken.

12. myn publiek moet altyd, als het de zaal binnen wil, eerst een borg betalen.

13. op zyn 85e werd hy plotseling enorm ambitieus.

14. een nonkel gaat naar zyn vierjarige neefje, dat met een treintje aan het spelen is op de mat. de nonkel zegt: "hey flurk, zing eens een liedje voor me?" waarop het neefje repliceert:" welk liedje dan preciés, nonkel? ik heb meer dan 80 nummers."

2 opmerkingen:

Serge zei

Allemaal schitterend!
"Uit het schriftje" is ook één van mijn favoriete rubrieken op je blog.

Vitalski zei

dank!