dinsdag 28 februari 2023

uit het schriftje


1. als iemand my exact tien jaar geleden gezegd zou hebben wat ik, in al die jaren, nog allemaal zou komen meê te maken, dan zou ik maar twee dingen hebben gezegd; ten eerste: kan je even naar achter, je staat op mijn tenen; en ten tweede: ik ben onderweg naar het feestje van myn grootmoeder en ik ben nu al veel te laat.

2. na dertig jaar kwam ik hem terug tegen. hy was, in al die jaren, totaal niks veranderd. wat niet zo tof was, want hy zag er dus nog altyd, na al die jaren, helemaal uit zoals die kleuter van toen.

3. een tragedie is iemand die zich in zyn vinger snydt; een komedie is iemand die, terwyl ie in zyn vinger snydt, in een draaiende betonmolen tuimelt.

4. by mensen die ik grappig vind, kryg ik het gevoel dat ik geplagieerd word.

5. daarom vertel ik extreem slechte grappen; de kans dat je zal worden geplagieerd wordt dan veel kleiner.

6. je moet een ziekte nemen die by je past.

7. ik ben 52 jaar oud - maar dat zou je niet zeggen, ik voel my 54...

8. sterven is min of meer onvermydelyk.

9. "hoelang was jy in het leger?" "toch ook, toen reeds een meter drieëntachtig."

10. sommige dingen zyn toffer dan seks. sommige dingen zyn minder tof dan seks. maar helemaal niks is juist éven tof als seks.

Geen opmerkingen: