woensdag 8 mei 2024

state of being, 9 mei 2024






van powernap naar powernap, niet pas overdag, maar reeds sinds de voorbye nacht zo... een uur slapen, vier uur wakker; een uur slapen, vier uur wakker; en zo maar door... niks aan te doen...
    dingen betalen, betalingen ontvangen; mensen ontslaan, mensen aanwerven; kwaad worden en wenen, lachen en hoera roepen...
    vier revue-programma's tegelyk aan het opstellen, alles door mekaâr: tweemaal op sint-andries, dinsdag de mick harvey special, woensdag in de minard... i go crazy... een onoverzienbaar logistiek oerwoud - het goeie is, dat je gewoon geen tyd hebt om je zorgen te maken...
    blue valerie heeft wel gelyk dat ik ermeê moet oppassen als ik steken gewaarword in myn linker-arm - haha!...
    myn beroemde aanval op claus als de regisseur van "de leeuw van vlaanderen" kreeg een reactie: van patrick conrad. "de afgunstige kleine vitalski." tof dat ik hem, zodus, heb kunnen aanraken... "waarom dan niet toen hy nog leefde!" riep hy uit. dat komt, patrick, omdat ik hugo claus helemaal geen pyn wilde doen. ze zeggen "over de doden niets dan goeds,"- maar zelf vind ik juist: over de lévenden niets dan goeds.
    zelf heb ik in ieder geval liever dat je my pas beledigt als ik dood ben.
    ook myn twee columns geschreven voor het schryversmagazine "verzin", zoals vier keer per jaar...
    savonds naar het seeftheater, als regisseur van het stuk "pech en geluk,"- dat gaat keihard vooruit. ik laat myn acteurs altyd direct vanaf de allereerste seconde bezig zyn met spélen. zo maak ik iedereen dolgelukkig. "kom nu nog eens opniéuw op, maar dan met die glimlach nog veel meer overdréven?" zo'n acteurs en actrices moeten zich kunnen uitleven, àldoor en niks anders...

Geen opmerkingen: