donderdag 25 juli 2024

BLOG OP DONDERDAG


okay, nu deze gig hier nog - en dan, lezers, is het drieluik van juli helemaal afgewerkt: menen - sint-niklaas - gent.

gent is zeer spannend, byzonderlyk wat de zaal betreft; een zeer avontuurlyke, vintage toneelzaal, met versleten pluchen klapstoeltjes en een rood gordyn dat open en dicht kan - maar: ik heb er nog nooit gespeeld, terwyl toch wél nu reeds contractueel is vastgelegd, dit volgende: met name, lezers, dat we hier iedere eerste vrydag van de maand gaan terugkomen, vanaf september.
    gelukkig heb ik een flinke crew meê morgen. die mensen zyn intussen ook allemaal gerodeerd. als er geen publiek is, zit toch net zo goed de zaal bomvol - gewoon met die crew zelf.

eneververend zyn de last minutes. dat is de reden waarom ik nu niet uitgebreid kan bloggen. dwz mensen die nu pas hun muziek doorsturen, die nu nog zeggen dat ze van uur moeten verwisselen, die nu nog afkomen dat ze met een drumcomputer willen werken met een XLR-kabel...
    "hey yannick... die van de abram zombioes vragen of ze toch kunnen werken met een XLR-kabel..."
    maar ondertussen zyn myn broêr en ik dus ook het affiche aan het klaarstomen voor de aanstaande dinsdag, in ons eigenste clubhuis... goed...
    
wanneer ik dit noteer, weet ik my in de vacantie-boerdery "de beddermolen", in tongerlo (hoe vonden jullie myn gedicht eêrgisteren, "tongerlo westerlo" getiteld?...)
    van hieruit ben ik aan het telephoneren en downloaden geweest - doch in de avond moest ik naar de betonstadt terug, voor myn regisseurswerk in het seeftheater. ik zou wel vroeg weêr in de boerdery zyn teruggekeerd - totdat ik, byna dààr gekomen, besefte, plotsklaps, als betrof dit een damascus-ervaring: "fuck, my laptop thuis vergeten??" over-en-tweêr dus... gelukkig intussen myn lange gedicht "takkenbossen" nog eens helemaal kunnen opzeggen, achter het stuur. tot waar ik was gebleven, 60% van dit gedicht is klaar... een goeie meditatie: verdwynen in taal, om verder dan eventjes niks ànders aan je kop te hebben...
    ik ben gelukkig.
    ook de plattelandslucht draagt daartoe by...

Geen opmerkingen: