maandag 21 oktober 2024

dreamer


in het midden van de nacht droomde ik dat ik weêr naar school ging, als leerkracht (is uitzonderlyk, meestal droom ik dat ik weêr leerling ben.) de leerlingen waren bly om me terug te zien en waren daarom best erg coöperatief. wat later zat ik echter in een beklemmende vergaderruimte, waar je nauwelyks kon ademen. myn collega's probeerden my op de goeie kanten van de zaak te wyzen ("kyk die mooie tegelvloer"), vergeefs.*** op het eind van de nacht droomde ik wéér dat ik teruig naar school ging, maar dan als een leerling. samen met een paar anderen kwam ik te laat in de les. algauw stond ik een van de lerares gekregen formulier in te vullen, achteraan in de klas, maar voelde ik my zo bedroefd worden dat ik begon te huilen met tranen die over myn wangen bungelden. ten eerste was het erg dat ik terug moest school lopen, maar ten tweede was net zo ondraaglyk het feit dat ik niet wist waarom dan wel; was ik hier op vrywillige basis? maar dan kon ik er toch weêr meê ophouden? of was ik hier op één of andere manier toe verplicht - maar waarom dan, waarom kon alleen my dat dan overkomen?
    inderdaad, lezers, flink wat zelfmedelyden - maar ik kan my daar niet voor excuseren, ik kies niet zelf wat ik droom.

Geen opmerkingen: