woensdag 21 september 2016

state of being, 21 september 2015




ik merk, lezers, dat ik in deze "state of beings", waarin ik myn dagen poog te beschryven, vaak steken blyf in de ochtenden, en soms ook nog de voormiddagen; dat ik er, m.a.w., zeer uitgebreid op inga hoe en waarom ik wakker word - maar dat het daarna dan vaak uitdooft, zonder het verdere verloop van den dag; evenwel: dat is juist zeer goed zo; de toekomst is aan onze jeugd, ik ben schuw voor namiddagen...
    vandaag werd mollie iets vroeger wakker dan luv, wat voor my persoonlyk zeggen wil: korvee, dwz tezamen met mollie meê opstaan - op zich wel gezellig ook, we hebben dan goeie conversaties.
    na een kwartiertje kwam de vrouw des huizes het toch wél overnemen, dus mocht ik terug onder de wol; inmiddels echter, was myn poëtische arbeid my in de kop geschoten, weêr druk aan het voortploeteren zynde aan het zogenaamde stunt-gedicht "bambi was een bofkont"; eerst leek het my géén goed project, maar toen ik het voor het eerst live bracht, in de arena sporthall vorige week, scheen er toch een authentieke vonk uit over te slaan; maar: daardoor kon ik de slaap dus niet meer vatten, aldoor denkende:"die afgezabberde slampamper, of neen, beter is: die afgezabberde lapzwans, of anders tezamen dan: die afgezabberde lapzwans van een te botte slampamper... of: die rap slap zwabberende slampamper - neen, die lapzwans eerst en daarna pas slampamper..."
    tenslotte viel ik pas rond halfelf in slaap, afgepeigerd en zotgedraaid.
    met, overigens, een zeer vreemde zin in myn geest, een frase die met het gedicht niks had uit te staan, maar die my toén, by het in slaap sukkelen, vervulde met een schier onverklaarbare gelukzaligheid, de zin ging ongeveer zo:"de dennenhouten geur van een beloftevolle meubelwinkel."(enkel het woord "dennen" klopt niet meer, daar stond een ander woord van wel inderdaad twee lettergrepen...)
    zodoende kwam ik voor de rest van de dag slaap tekort, waardoor ik krom door het huis liep, en zonneschuw door de speeltuin hier achter de hoek bovendien.
    woensdagnamiddagen,- choke 'em!!...
    rocco james conan doet nu op woensdag de muziekschool, mollie bloem gaat rolschaatsen; ze hebben beiden hun oprechte passie gevonden, fantastisch zo...
    en vannacht weêr kei-veel huiswerk verzet, in de machine-kamer... ik lyk wel een echt copywriter, de laatste tyd...
    daarstraks friet gegeten, van de chinese frituur (alle antwerpse frituurs zyn inmiddels door chinezen overgenomen); maar dan toch tenminste met vleesvervangers in plaats van met bickie burgers. niet da ik nog aan het "kuren" ben, verre van, maar toch wél is het zo dat ik er nog 'n béétje op let (hoewel: ook een gehele stapel mellowcakes verorberd, nu net...)
    op advies van jos van den bergh veel aan het luisteren naar de langspeler "skeleton tree..." en natuurlyk ook aldoor alle cd's van guido belcanto, alle door mekaâr, "voor myn werk"; ik heb ze nu eindelyk alle veertien... ook byvoorbeeld "zeerover zonder boot," die je echt nérgens meer kan vinden...
    

9 opmerkingen:

Uwes zei

Pure horror:
https://www.facebook.com/bickyburger/photos/a.500429766242.268802.9727196242/10153987666846243/?type=3&theater

Komtie er van boven weer uit
of maakt ie de gehele reis door
het maag-darm-kanaal, de aars
splijtend in perverse uitingsdrang

In een verlengde van
komt zowaar een kneiter
van 'n carnavalshit naar voren;

"Jippe jippie meej totten,
twee stappers om meej te shotten

Jippie jippie dik en rond,
'k heb een hele vette
rijpe pukkel op m'n kont!"

Da's in ieder het refrein al.
ge zult zien dat de rest der dag
meer mag baren, zonder daarbij
(wanneer in de avond te zijn beland)
de middag te hebben overgeslagen

... Een la la la la op m'n ... Já!

Uwes

Jan-Paul van Spaendonck zei

grenenhouten?

Jan-Paul van Spaendonck zei

grenenhouten?

Serge zei

Mogelijk was het beuk ipv den, dan hen je daar nog een 'eu'.

Sofie Ghekiere zei

Hoe doe je dat, alle 14 amai! Dat lukt me niet😞

Vitalski zei

ja, ik weet het niet meer... het was een woord dat sprankeling uitdrukte...

ja, alle veertien - maar drie ervan zijn geleend en moet ik teruggeven... nochtans niet de eerste de beste: plaisirs d'amour en zeerover zonder boot...

Rode Ridder zei

Misschien tel jij een van de verzamelalbums mee, want Guido Belcanto heeft niet 14 maar wel 13 albums gemaakt, inclusief het album samen met Martinus Wolf. Die cd is het moeilijkste te vinden.
Ik heb ze bijna allemaal meteen gekocht toen ze verschenen. Er is er één die ik niet heb: Ik zou mijn hart willen weggeven. Waar zou ik daar nog aan kunnen geraken?

Vitalski zei

je hebt gelyk, dertien...

Uwes zei

Schijf gebakken vlees

Neen, dank u niet i.p.v. wel

Komtie er van boven weer uit
of maakt ie de gehele reis door
het maag-darm-kanaal, de aars
splijtend in perverse uitingsdrang

In een verlengde van
komt zowaar een kneiter
van 'n carnavalshit naar voren;

"Jippe jippie meej totten,
twee stappers om meej te shotten

Jippie jippie dik en rond,
'k heb een hele vette
rijpe pukkel op m'n kont!"

Da's in ieder het refrein al.
Ge zult zien dat de rest der dag
meer mag baren, zonder daarbij
(wanneer in de avond te zijn beland)
de middag te hebben overgeslagen

... Een la la la la op m'n ... Já!

Uwes