vrijdag 5 mei 2017

een paar losse krabbels



"ik schaam my in myn eigen plaats..."

"een vierkante liter."

de uitdrukking "in theorie"; een geweldige vernietiger. byvoorbeeld:"proficiat - je bent, van de ene seconde op de andere, een multi-miljonair geworden, - in theorie." of nog, by de dokter:"leeft hy nog?" "jaja, hy is absoluut nog in leven,- in theorie."

check out:"johnny lint". de antwerpse charmezanger dean cole in wilryk, zei me dat die man een zanger is, maar via het internet stuit ik enkel op een bloederige rechtzaak...

een performer die aldoor, de gehele avond lang, als een voetballer die voor de goal staat, alletwee zyn handen beschermend voor z'n kruis houdt.

die yslandse vulkaan eêrtyds, die had wel 'n goeie naam:"eyjafjallajökull"...

de dialogen van "de fabeltjeskrant", uit de jaren zeventig, zyn zo ingewikkeld, en van zo'n geavanceerde woordenschat, dat zelfs een volwassene er kop noch staart aan krygt. ik heb er nooit één minuut naar kunnen kyken - maar rocco james conan wél, de ene aflevering na de andere. onderhand zie ik dat reeds als een bevestiging van de onmenselykheid van dat programma.

robbe de hert zegt dat hy maar met één mens nooit één keer ruzie heeft gehad: zyn scenarist fernand auwera. die zag ik wel 'ns, als de vriend van jeanine, de bazin van het restaurant funky soul patatoes op het zuid. volgens jeanine heeft hy aan zyn leven een einde gemaakt: doordat hy er fysiek niet meer toe in staat was om te schryven.

val àlle soorten van teksten, ben ikzélf de grootste fan van krabbels, losse nota's. quasi nul procent maniërisme.

Geen opmerkingen: