zondag 10 juni 2018

state of being, 11 juni 2018

in vraag en aanbod.

-waarom in vraag en aanbod?

als je, zo laat in de nacht, met veel huiswerk achter de rug, écht niet meer weet wat te schryven, dan is dit toch remedie, die àltyd helpt. met de hulp van die kleine vraagjes, komt er altyd wel nog iéts tevoorschyn.

-hoe zie je eruit?

doordat ik voor victor glorieux alleen een snor mocht hebben, maar ik daarna geen zin meer had in die snor, ben ik heden aldus integraal gladgeschoren - behalve: wel heb ik nog zeer flauwe bakkebaarden. die had ik nooit eêr - en dat doe ik nu, voor die musical; als ik die bakknbaarden nu vier maanden laat staan, komt er misschien toch iéts van (maar goed mogelyk ook helemaal niet...)
    overigens zie ik er byzonder goed uit, opeens. ik ga zeker naar die kapper genaamd kreatos blyven teruggaan. het is van belang om m'n haar erg vaak wassen, dat is goed voor m'n vel - maar: dan moet ik er wel telkens ook wax insmeren, doordat ik nu moet "acteren"; een acteur wiens haar weg en weêr bungelt voor z'n gezicht, daar kan ik niet tegen, dat moét strak naar achteren.

-kleêren?

die nieve ceintuur, daar ben ik nog altyd erg bly meê. zelfs die broek van victor glorieux, van dewelken-ik de knopen nooit dichtkryg, wegens te dikke buik, hield ik ditmaal goed samen...

-lectuur?

die kolossale dostojevski-biographie, iets van 800 bladzyden; daar toch in blyven voortlezen. hoewel m'n lezing nu toch klaar is, zelfs reeds in première gegaan - zelfs had ik al teveel materiaal, veertig minuten gesproken, dwz een kwartier te lang.

-huizen?

we deden onlangs een bod op een huis in de pastorystraat - maar: dat hebben we nu zelf weêr tenietgedaan. ik werd wakker met de zekerheid dat het niet mocht doorgaan. 's ochtends, of toch zeker in de voormiddag, zyn je gedachten het meest helder. wat daarna komt, is eigenlyk doormalen en afzagen.

-gezondheid?

niet meê bezig, dus zeker heel goed.

-eten?

daarjuist, rond twaalf uur savonds, gaan meêprofiteren van de ramadan, met name in die eetzaak geheten smetlana, voor opnief een wokschotel met ryst. heerlyk. het probleem is niet de zekere overlast die ramadanezen soms met zich meêbrengen, maar in tegendeel - het zou goed zyn, als die ramadan gewoon het hele jaar zou voortduren. dan had je ook niet die steekvlam. dan had je, helemaal gestaâg, het gehele jaar door ditzelfde zeer goede ritme: overdag liggen ramadanezen veelal te slapen, en 's avonds en 's nachts zyn al hun lekkere restaurants wydopen. (dat ze zoveel rondwandelen snachts, ik ook juist goed; alleen zouden ze, om religieuze redenen, alleen maar héél erg zachtjes mogen praten...)

-oké, slaap ze...




Geen opmerkingen: