zondag 12 januari 2020

dreamer


ik wandelde in de late namiddag door oostduinkerke. daar zag ik, in een zandbak, een tweejarige peuter spelen, die het kind was van f. en m. (in het echt hebben die helemaal geen kinderen, maar dat drong in die droom niet tot my door.) algauw werd duidelyk dat die vader en die moeder helemaal niet in de buurt waren, dwz dat dit kind aan zyn lot was overgelaten. een uurlang bleef ik my over die peuter ontfermen. myn vriend eric somers kwam voorby, juist toen ik aan het bellen was. toen vond ik eindelyk uit, in welk appartement/herenhuis alleszins die moeder op vacantie zat, en kon ik dat wel schattige kind terug afleveren. maar: die moeder reageerde maar nauwelyks opgelucht of zo. het kon haar niet veel schelen. dan kwam ook de vader binnen. f. en m. reageerden zo: de mensheid is lang niet zo slecht als jy denkt, je mag helemaal niet zo wantrouwen, je kan zo'n kind gerust achterlaten op straat, het aantal mensen dat het slecht voorheeft is té miniem om paranoia by te worden.***in een andere droom was ik getuige van het allereerste optreden van prince ooit. in een soort muziek-keldertje. de man was een jaar of zeventien. hy droeg wel een afro, maar dan lichtjes in een hanekam. iets later zag je zyn meer iconische, 1984-uiterlyk vaagweg beginnen doorschemeren; de kleine, glimmende krullen... het was mooi om te zien hoe fel geconcentreerd die jonge mens daar stond, al werd ook duidelyk dat zyn band nog niet meê was. zo gaf 'ie zyn drummer byvoorbeeld teken om een song in te zetten - maar: die snapte d'r weinig van, en reageerde niet.

Geen opmerkingen: