maandag 13 januari 2020

state of being, 13 januari 2020



alledrie myn leefpartners zyn al jarenlang in hetzelfde bedje ziek, zodat ik vandaag eindelyk aan de wand tegenover de zitbril met duimspykers een blad op de muur heb geprikt:"wc doorspoelen aub."
    het is goed dat wy in huis viér wc's hebben (!), en dat de wc van de werkkamer beneên, exclusief door yours truly wordt gebezigd - al erken ik dat ik die, paradoxaal genoeg, het meest nodig nog eens met citroenzeep mag proper schrobben...
    smorgens volstrekt kunnen uitslapen, de verbouwingen aan de schynpoort-uitrit zyn achter de rug en zelfs scheen de zon. voorts was het vanaf daarna een werkdag. met de vierde en de vyfde klas begonnen aan het toneelstuk "reinard de vos", naar het script van collega leraar neêrlands meneer verdonck. goed gelachen, reinard de vos is natuurlyk een kolossale geschiedenis... ik heb een boek "de 4000 belangrykste penguin-classics", uit alle landen en alle tyden - daar staat niks vlaams in - zelfs niet reinard de vos??? kom maar op met die canon!!...
    na de lessen: vergadering met myn coach.
    hoeveel vergaderingen zouden er niet dagelyks worden belegd om deze problematiek te behandelen: dat er te veel vergaderd wordt. myn broêr serge is daar erg rigoureus in: die zegt nu al een tydlang, op ieders verzoek in die richting, in drie woorden:"ik vergader niet."
    het is druk, en toch loop ik voor op schema... dit vooral, doordat ik met "beuling met appelmoes" reeds verder ben gevorderd dan verhoopt (die voorstelling is "af".) én doordat ik gezond ben en my goed voel.
    myn eerste reeks duiten wordt my ten laatste morgen eindelyk uitbetaald, is my verzekerd. nét op tyd, ik sta nu op 60 euro... én ik moet dringend tanken...

Geen opmerkingen: