dinsdag 19 mei 2020

state-of-being, 20 mei 2020



luv was uit werken, dus de children waren onder myn hoede. ik lag nog diep in slaap toen ze binnen raasden. mollie had een live-les, maar ze kende haar codes niet meer. dus moest ze, riep ze, metéén myn telephoon hebben - om naar luv te bellen! ik gaf haar die telephoon, kreunend onder myn dekens - maar, verbluffend genoeg: verder hoefden-ik totaal niks te doen. tien minuten later zat ze in de belendende slaapkamer te chatten met de klas. zo goed kunnen die snotapen met computers overweg. ik ben nu al bezig met gebetonneerd te worden.
    in de namiddag liep er vanalles mis met myn eigen lessen, die ik zélf zou hebben gegeven. agenda-matige vergissingen, zal wel myn eigen fout zyn geweest, ik weet het niet. gelukkig, de afspraken kunnen verzetten naar morgen.
    toch weêr zes boekjes naar de post gebracht ook... en dus naar geert gielis ook... ik mag hier niet compromitteren maar het moet gezegd dat de cultuur-functionarissen hun ambt zeer ernstig nemen; de "cultuur antenne", "antwerpen boekenstad", "behoud de begeerte"; die hebben nu allemaal myn boekjes in huis, dat is toch kei-lief van die mensen?  
    voorts ben ik de laatste hand aan het leggen aan de tekst voor het frankenstein-boekje... het finale "leesbaar maken"; doe toch weg, alle die nodeloos lange zinskronkels!, denk toch niet dat je ze nodig hebt, die kronkelende zy-redeneringen!... da's iets, dat je steeds onderschat, wanneer je d'r middenin zit: het gemak waarmeê stukken tekst kunnen worden weggelaten zonder dat ze aan de constructie raken.
    op de trampoline door de children gemolesteerd geworden, écht. ik weet niet of jullie daar tegen opgewassen zouden zyn, in dié mate te worden vertrapt, uiteengerokken, besprongen; en aldoor dat krysen - geen wonder dat myn oren eraan zyn onderhand...
    snachts een vriend aan de telephoon die door de lock-down toch helemaal in zak en as zit, onderhand. "maar - je hebt toch je hond, daarmeê kan je dan toch nog gaan wandelen? maar - - je hebt toch een vriendin in wetteren, met wie je dagelyks kan bellen?"
    okay...

Geen opmerkingen: