woensdag 27 mei 2020

state of being, 27 mei 2020



een prachtige, zon-overgoten mei-dag op het einde van dit geborgen tydperk. niet dat ik morgen de ruimte in vlieg, maar: stukje by beetje schuiven de continenten toch zachtjes weêr uit mekaâr; luv en rocco morgen ieder naar hun school, vrydag kikzelf naar een vergaêring op myn school; het begin van iets anders - terwyl dit hier, toch erg mooi was.
    met rocco james conan speel ik voor het slapengaan het woordspelletje "jongens-meisjes"; iemand zegt een letter, en daar moeten we dan woorden meê verzinnen; één van onze categorieën is "vervelende dingen"; bvb S levert dan op "stofzuiger", J levert dan op "jeuksel". zo kwamen we by de letter R. ik vraag aan dat zevenjarige ventje:"en? wat heb jy voor de letter R by de categorie vervelend?"; waarop die jongen droogweg repliceert:"realiteit".
    echt...
    voorts gestaâg bezig geweest met boekjes verkopen; er zyn er weêr exact tien boekjes de deur uitgegaan, heel tof zo; en zélfs stond er iemand uit mechelen voor de deur: alleen maar om zyn boekje te laten signeren. en voorts ben ik ook aldoor zoet met boekjes te màken, anderzyds... ik probeer daarby flink vooruit te lopen, voor als het binnenkort toch te druk zou worden, en daarom ben ik nu zelfs reeds bezig met een stel cowboy-verhalen, gescheduled voor september pas... extreem fyn om te doen, schryven binnenin de regeltjes van een imbeciel genre, schept juist een gigantische vryheid...
    wel is dat schryven zelf fysiek erg moeilyk geworden; myn belangrykste vinger om meê te typen, myn rechtse wysvinger, is algeheel ontstoken... een uurlang daarmeê baden in de isobethadine, was fyn, maar het heeft niet geholpen. per ongeluk nadien van die isobethadine gedronken hebben, blykt nog minder te helpen...


een nachtje doorschryven voor de boeg, voor de 75e nacht op ry...
zo wil ik leven, is dat nu zoveel gevraagd...


Geen opmerkingen: