maandag 29 januari 2024

alternatieve feiten


autobiographisch

google jaartal - song; associeer met de song.

1. 1989. manchild, neneh cherry. dus was ik, alleszins, een eerste jaars student germaanse, of meer waarschynlyk een tweede jaars student. ik vermoed tweede jaars, ik die song immers spontaan verbindende met een grondige seksuele frustratie in my, stammende uit een fnuikende liefdes-relatie. het vrydag-avond onbevredigde thuiskomen (door de week zat ik "op kot", in de antwerpse cuylitsstraat), en dan niks anders op tv dan mtv. 1989 was een zéér slecht jaar voor de popmuziek... zo'n deprimerende videoclip van neneh cherry was de enige vorm van seks in myn leven...

2. 1995. wonderwall. oasis. afschuwelyk liedje, voor opnieuw een afschuwelyk leefjaar. die fnuikende relatie waarover in '89 reeds sprake, was pas in dit jaar, in'95, geheel achter de rug. zo gaat het dikwyls; een mens komt er niet toe om een relatie te beëindigen, en meteen zit je tezamen een decennium later. inmiddels was ik geheel gedesoriënteerd. ik woonde half in gent, tezamen met fleur pierets, by haar moeder op "by sint jacobs". circus bulderdrang was ongeveer gedaan, ik deed toen optredens met "de oranje houtzagery". toch dapper van my; om dàt voor mekaâr te hebben gekregen, against all odds, een muziekgroep van 14 muzikanten. live in de baudelokapel...

3. 2008. fleetfoxes. totààl geen connectie meer met laatste nieuwe muziek - maar uitgerekend deed ik in dit jaar nog eens een poging om by te benen. dus ik kocht die cd van fleetfoxes. in een muziekwinkel was ik axl peleman tegengekomen en die zei me dat dit zeer goed was. heb er zelf anders nooit meê kunnen connecteren. in deze tyd was ik of course reeds met luv. dus hoef ik daar verder niet veel over te melden; het jaar 2008 staat integraal op deze blog beschreven, van dag tot dag...

Geen opmerkingen: